آرشیو شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۸۸
ایران
۱۵

مزاحمت دوباره ریزگردها درخوزستان، ایلام و کرمانشاه

باز هم مطابق رویه چند سال اخیر، فصل زمستان و بارش باران در برخی استان های جنوبی و غربی کشوربا ورود ریزگردها و افزایش شدید غلظت آلاینده ها همراه شده است. بر این اساس از اواخر هفته گذشته ورود توده ریزگردها، شهرهای مختلف در استان های خوزستان، ایلام و حتی کرمانشاه را تحت تاثیر قرارداده و باعث بروز مزاحمت های متعدد برای مردم شده است.

بر این اساس، میزان غلظت ریزگردها در شهر اهواز تا ظهر دیروز جمعه به بیش از 14 برابر حد مجاز رسید.

به گزارش ایرنا و براساس اطلاعیه سازمان حفاظت محیط زیست استان خوزستان، شهرهای آبادان، امیدیه، بندرامام، حمیدیه، خرمشهر و شادگان تحت تاثیر ریزگردها قرار گرفتند.

بنا به گفته اداره کل هواشناسی استان خوزستان، منشا این ریزگردها کانونی در عراق است. پنجشنبه گذشته نیز به علت وزش باد و فعال شدن کانون های جنوب شرق اهواز، مدارس و مراکز آموزش عالی شهرهای اهواز، آبادان، خرمشهر، ماهشهر، شادگان، کارون، حمیدیه، باوی، دشت آزادگان، هویزه، هندیجان، امیدیه و رامشیر تعطیل شد.این وضعیت جوی همچنین موجب شد روز گذشته تعداد زیادی از پروازها در فرودگاه های آبادان و اهواز با تاخیر بسیار انجام شود. از سوی دیگر، با ورود توده گردوغبار به استان ایلام، دید افقی در بعضی از شهرستان های استان از جمله مهران به 500متر کاهش یافت.