آرشیو شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۸۸
جامعه
۱۷

کاهش 10 درصدی طلاق صحت ندارد

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان این که کاهش 10 درصدی طلاق در پایتخت صحت ندارد، گفت: شواهد از افزایش آمار طلاق در پایتخت حکایت دارد و اقدامی موثر برای حذف عوامل تاثیرگذار در طلاق صورت نگرفته است.

مسعود رضایی در گفت وگو با خانه ملت در مورد اعلام آمار کاهش 10 درصدی طلاق در پایتخت نسبت به شش ماهه سال گذشته، گفت: هر چند مرکز آمار باید در این رابطه نظر دهد، اما شواهد امر بیانگر افزایش آمار طلاق در پایتخت است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، افزود: نابسامانی ها و مشکلات اقتصادی و چالش های اجتماعی مانند اعتیاد و بیکاری در افزایش آمار طلاق در پایتخت و کشور موثر است. این در حالی است که گامی موثر برای رفع و حذف این عوامل برداشته نشده است و همچنان با افزایش آمار مواجه هستیم. وی با یادآوری این که طلاق همچنان حجم بسیاری از پرونده های قضایی را به خود اختصاص می دهد، گفت: این در حالی است که نبود فرهنگ مشاوره در جامعه منجر به انباشت اختلافات خانوادگی و در نهایت افزایش آمار طلاق شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر این که بسیاری از مشکلات ایجادشده میان زوجین با انجام مشاوره قابل حل است، تصریح کرد: نیاز به مشاوره برای ارتقای سلامت روان امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.