آرشیو یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۸۹
جهان
۶

عضو ارشد کمیته اجرایی «ساف» در گفت و گو با جام جم:توافق نامه «اسلو» باید لغو شود

یک عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین با بیان این که اقدام ترامپ، به رژیم اشغالگر قدس مجوز شهرک سازی غیرقانونی در بیت المقدس می دهد، اظهارکرد توافق نامه اسلو ارزش خود را از دست داده است.

«تیسیر خالد»، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین در گفت وگو با خبرنگار جام جم با تاکید بر آن که آمریکا با تصمیم جدید خود مبنی بر اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، نشان داد که نمی تواند به عنوان میانجی در منازعه میان فلسطینیان و اسرائیل نقش ایفا کند، گفت: ما تمامی روابط خود را با آمریکا قطع می کنیم و دیگر حاضر به پذیرش کمک های مالی آمریکا به دولت فلسطین نیستیم.

خالد افزود: به نظر ما باید توافق نامه اسلو میان سازمان آزادیبخش فلسطین و اسرائیل مورد بازنگری قرار گرفته و لغو شود؛ زیرا توافقی که با وجود آن بتوان به مساله قدس آسیب رساند، هیچ معنایی برای ما ندارد. این تصمیم آمریکا بر مرزهای دولت فلسطین اثر می گذارد و شهرک سازی را مشروعیت می بخشد. بنابراین توافق نامه اسلو دیگر هیچ ارزشی ندارد. این عضو ارشد سازمان آزادیبخش فلسطین همچنین تصمیم ترامپ را به بن بست رسیدن راه حل تشکیل دو دولت دانست و تاکید کرد دولت ترامپ، شهرک سازی های غیرقانونی اسرائیل در سرزمین های فلسطینی را تائید می کند.