آرشیو دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶، شماره ۴۲۱۲
استان ها
۱۸

کوتاه

افتتاح مجموعه فرهنگی ورزشی پالایشگاه نفت بندرعباس

دنیای اقتصاد – بندرعباس: مجموعه فرهنگی ورزشی پالایشگاه نفت بندرعباس در روستای چاهو از توابع شهرستان بندرعباس به بهره برداری رسید. به گزارش روابط عمومی شرکت پالایش نفت بندرعباس، این مجموعه به منظور استفاده ساکنان روستاهای شهرو، چاهو، بلندو، گربند و سودرو در روستای چاهو ساخته شد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: این مجموعه فرهنگی ورزشی با هدف گسترش فرهنگ و ورزش در جامعه در زمینی به مساحت 3800 مترمربع و با زیربنای 300 مترمربع با هزینه 7 میلیارد ریال در مدت شش ماه احداث شد. نامور با بیان اینکه در تجهیز این مجموعه از به روزترین تجهیزات ورزشی استفاده شده است، افزود: جمعیت تحت پوشش این مجتمع برای روستاهای همجوار شهرک مروارید در حدود 10هزار نفر است.

اجرای طرح اصلاح نژاد دام سبک روستایی در اصفهان

دنیای اقتصاد – اصفهان: مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان از اجرای طرح ملی پرورش و اصلاح نژاد دام سبک روستایی در این استان خبر داد. احمدرضا اسماعیلی افزود: این طرح با استفاده از اعتبارات دولتی و مشارکت دامداران برای ایجاد نژادهای ترکیبی و دو منظوره با استفاده از اسپرم بز نژادهای پرتولید خارجی انجام می شود. وی اضافه کرد: این طرح به منظور حمایت از دامداران استان و به منظور مقابله و کاهش آسیب های وارده به بخش تولیدات و مخازن ژنی گوسفند و بز، افزایش بهره وری هر مولد و کاهش فشار بر اثر چرای بی رویه دام بر مراتع و حفظ و توسعه پرورش گوسفند و بز به شکل کاملا اقتصادی در قالب اجرای طرح های اصلاح نژاد در دستور کار معاونت بهبود تولیدات دامی استان اصفهان قرار گرفته است.

سرمایه گذاری مردمی برای ساخت تجهیزات پزشکی در فارس

محمد صداقت دنیای اقتصاد - شیراز: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس از سرمایه گذاری 2 میلیارد تومانی مردم برای اجرای طرح های تولید ابزارهای پیشرفته پزشکی، ساخت دستگاه ایمپلنت جدید – ارتوپدی و کار تحقیقاتی- پژ‍وهشی دانشجویان، استادان دانشگاه برای درمان بیماران به خصوص اطفال و ایجاد اشتغال در این استان خبر داد. سیدعباس موسوی با اعلام مطلب فوق و با بیان اینکه شیراز به لحاظ ساخت دستگاه های پیشرفته قطب پزشکی شناخته شده و به جهت تولیدات ابزارهای جدید نیز سرآمد خواهد شد، گفت: اخیرا یک زوج شیرازی مبلغ 100میلیارد ریال و شرکت دانش سلامت کوثر مبلغ 150 میلیارد ریال در اجرای طرح های عملی فوق سرمایه گذاری کرده اند.