آرشیو دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۸۹
حوادث - اخبار کشور
۱۱

مرگ مرد زلزله زده در چادر به علت گاز گرفتگی

بخشدار مرکزی سرپل ذهاب، از فوت یک تن از زلزله زدگان در روستای «دماغ سفید» از توابع این شهرستان به علت گازگرفتگی خبر داد.

سیروس صادقی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، زمان وقوع این حادثه را روز شنبه ذکر کرد و اظهار داشت: یک مرد زلزله زده که در داخل چادر از وسایل گرمایشی گازسوز استفاده می کرد، به علت رعایت نکردن نکات ایمنی و استنشاق گاز منوکسیدکربن دچار خفگی شد.

وی افزود: بلافاصله پس از وقوع این حادثه نیروهای انتظامی و امدادی به محل حادثه اعزام و نسبت به انتقال جسد به سردخانه اقدام کردند.

وی بر لزوم نکات ایمنی توسط زلزله زدگان اسکان یافته در داخل چادرها تاکید کرد و افزود: مردم زلزله زده در هنگام استفاده از وسایل گرمایشی گازسوز در داخل چادر، توصیه های ایمنی را جدی بگیرند و بخشی از چادر را برای خروج گاز منوکسیدکربن باز نگه دارند.

پیشتر نیز یک پیر زن در شهرستان ثلاث باباجانی در داخل چادر به علت گازگرفتگی جان باخته بود.

در پی زلزله 7/3 ریشتری 21 آبان ماه استان کرمانشاه، تعداد زیادی از خانواده های زلزله زده علی رغم وزش بادهای شدید، بارش برف و باران و همچنین سردی هوا هنوز در چادر سکونت دارند.زلزله زدگان برای گرم کردن چادر خود این روزها از وسایل گرمایشی از قبیل گاز یا نفت سفید یا وسایل گرمایشی برقی استفاده کرده که علاوه بر خطر خفگی با گاز مونوکسیدکربن، خطر آتش سوزی این آسیب دیدگان را نیز تهدید می کند.