آرشیو دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۹۰
فوتبال ایران
۱۱

انتخابات فدراسیون ها و کمیته ملی المپیک در پیش است

یک ماه سرنوشت ساز برای ورزش ایران

تاریخ انتخابات فدراسیون های ورزشی با اعلام وزارت ورزش و جوانان در یک ماه آینده گنجانده شده است.این در حالی است که تاریخ انتخابات کمیته ملی المپیک نیز 25 دی است و وزارت ورزش و جوانان در پی برگزاری انتخابات فدراسیون های بدون رئیس است تا تکلیف فدراسیون ها پیش از موعد انتخابات کمیته ملی المپیک مشخص شود.

بسیاری از فدراسیون ها در شرایط کنونی با سرپرست اداره می شوند یا دوره ریاست چهار ساله مدیرانشان به پایان رسیده است.

بر این اساس، وزارت ورزش در ماه های گذشته ثبت نام از نامزدهای ریاست فدراسیون های بلاتکلیف را انجام داده و تاریخ انتخابات 12 فدراسیون ورزشی را هم مشخص کرده است.

از سوی وزارت ورزش و جوانان، مجامع انتخاباتی فدراسیون های ورزشی به این ترتیب اعلام شد:

20 آذر: فدراسیون کوهنوردی/ 21 آذر: فدراسیون نجات غریق/ 22 آذر: فدراسیون ورزش دانش آموزی/ 25 آذر: فدراسیون کبدی/ 27 آذر: فدراسیون سه گانه/ 28 آذر: فدراسیون کشتی/ 2 دی: فدراسیون تکواندو/ 5 دی: فدراسیون بوکس/ 6 دی: فدراسیون هاکی/

7 دی: فدراسیون والیبال/ 9 دی: فدراسیون شنا/ 15 دی: فدراسیون بسکتبال

ثبت نام از نامزدهای ریاست فدراسیون های چوگان و پرورش اندام به پایان رسیده است و به نظر می رسد، در روزهای آینده تاریخ انتخابات این فدراسیون ها اعلام شود. از سوی دیگر، ثبت نام از نامزدهای ریاست فدراسیون بسکتبال، از یک هفته قبل آغاز شده است.

با این وضعیت باید شاهد روشن شدن تکلیف ریاست 12 فدراسیون ورزشی در یک ماه آینده باشیم که همه آنها روز 25 دی در انتخابات کمیته ملی المپیک حاضر می شوند.