آرشیو سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۶۴
صفحه آخر
۲۴
توئیت نامه

عوارض خروج یا پول ناحسابی؟

بودجه، بودجه، بودجه. شبکه اجتماعی توئیتر، طی یکی دو روز گذشته به تمامی اختصاص به اظهارنظر درباره بودجه کشور داشت. اتفاقی که اگرچه هر سال می افتد اما امسال مورد توجه کاربران توئیتر قرار گرفت.

آنها با بررسی سازمان هایی که بودجه های کلان به آنها اختصاص می یابد درباره اینکه چرا چنین بودجه ای باید صرف این نهادها شود و خروجی آنها چیست سوال هایی مطرح می کردند. اما یکی از نکاتی که بشدت مورد اعتراض کاربران قرار گرفت، بالا رفتن هزینه خروج از کشور بود. بر اساس لایحه بودجه سال 97 که قرار است در مجلس بررسی شود هر کس که می خواهد از کشور خارج شود باید 220هزار تومان عوارض خروج بپردازد. این مبلغ تا پیش از این 75 هزار تومان بود. علاوه بر این قرار است این مبلغ در صورت خروج دوباره از کشورطی یک سال بیشتر هم شود.

کاربران بسیاری نوشتند که گرفتن این پول، هیچ توجیهی ندارد و چرا کسی که می خواهد به هر دلیلی از کشور خارج شود، چنین هزینه سنگینی بپردازد. عده ای هم نوشتند که این کار تحت فشار قرار دادن طبقه متوسط است و نباید اتفاق بیفتد. خلاصه که ماجرا حسابی داغ است و بحث و نظر درباره آن بسیار. موضوعی که باید منتظر ماند و دید دولت در قبال آن چه موضعی خواهد گرفت.