آرشیو سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۶۴
ورزشی
۲۳

تکراری های مهیج

وصال روحانی

قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی لیگ فوتبال قهرمانان اروپا که عصر دیروز در شهر نیون سوئیس، یکی از مقرهای یوفا انجام شد، چند دیدار فوق العاده را برای این مرحله پی ریخت که نبرد کهکشانی های مادرید با مولتی میلیاردرهای پاریس و رویارویی مجدد بارسلونا با چلسی می تواند سرآمد آنها و مصداقی از نبرد غول ها باشد. رئال مادرید فقط به عنوان تیم دوم از گروهش بالا رفت و در نتیجه مجبور به رویارویی با پاری سن ژرمنی شده است که در گروهش با پشت سر گذاشتن بایرن مونیخ، به عنوان نخست رسید. سن ژرمن با خط تهاجمی بسیار گرانقیمت خود متشکل از کاوانی، نیمار و امباپه باید با تیمی بستیزد که کریس رونالدو، اسنسیو، بنزما و بیل را در خط حمله اش دارد. چلسی و بارسلونا با احتساب مراحل گروهی و حذفی از 2005 به بعد در 6 نوبت در لیگ قهرمانان رو در رو شده اند اما ستیز آنها امسال در شرایطی انجام می شود که بارسلونا صدرنشین بی شکست لیگ اسپانیا است و چلسی با تحمل 4 شکست، به رده چهارم جدول لیگ انگلیس سقوط کرده و عملا بختی برای تکرار قهرمانی فصل گذشته اش ندارد.

برنامه مسابقات مرحله یک هشتم نهایی:

یوونتوس - تاتنهام، بازل - منچسترسیتی، پورتو - لیورپول، سه ویا - منچستریونایتد، رئال مادرید - پاری سن ژرمن، شاختار -رم، چلسی - بارسلونا و بایرن مونیخ - بشیکتاش.

دور رفت

هفته اول: روزهای 13 و 14 فوریه 2018 (24 و 25 بهمن 96)

هفته دوم: روزهای 20 و 21 فوریه 2018 (یکم و دوم اسفند 96)

دور برگشت

هفته اول: روزهای 6 و 7 (15، 16 اسفند)

هفته دوم: روزهای 13 و 14 مارس (22 و 23 اسفند)

عکس العمل ها پس از قرعه کشی

اظهارات برخی اعضا و مسئولان باشگاه های فوق در پی مراسم قرعه کشی از این قرار بود:

* مکسول، مدافع چپ سابق پاری سن ژرمن: سن ژرمن فصل پیش به شکلی عجیب توسط بارسلونا حذف شد و امسال فرصتی مناسب برای جبران دارد.

* توتی، کاپیتان سابق رم: شاختار اوکراین در زمینش قدرتمند است و تنها شکست این فصل منچسترسیتی را هم به تصویر کشیده است و در نتیجه رم باید مراقب این رقیب باشد.

* امیلیو بوتراگوئنو، مدیر ورزشی رئال: قرعه سختی برابر پاری سن ژرمن آورده ایم و ای کاش دیدار برگشت به جای پاریس در مادرید بود.

٭ ماسیمیلیانو الگری، سرمربی یوونتوس: تاتنهام سابقه درخشش برابر اینترمیلان در لیگ قهرمانان را دارد و در نتیجه حریفی آسان برای ما نخواهد بود.