آرشیو سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶، شماره ۳۰۳۲
سیاست
۲

خبر

ظریف موضوع نازنین زاغری را با قوه قضائیه پیگیری می کند

ایرنا: بهرام قاسمی: یکی از موضوعاتی که وزیر خارجه انگلیس در تهران مطرح کرد، موضوع خانم زاغری بود که با توجه به اینکه ایشان دوتابعیتی است و از نظر ما ایرانی تلقی می شود، از نظر سیستم قضائی ایران محکوم است و دوران محکومیت خود را طی می کند. قاسمی افزود: در نهایت وزیر امور خارجه اعلام کرد با توجه به مسائل انسان دوستانه این موضوع را دنبال و با مقامات سیستم قضائی ایران پیگیری خواهند کرد.

معاون نخست وزیر ترکیه: در روابط تجاری مان با ایران تحریمی نقض نشده است

ایسنا: به نوشته روزنامه دیلی صباح، بکر بوزداغ، پرونده مطرح شده علیه رضا ضراب از سوی دادستانی آمریکا را طرحی علیه ترکیه دانست و گفت: کشورش به طور کامل طبق تصمیمات سازمان ملل درخصوص تحریم های ایران عمل کرده است. دستگاه قضائی آمریکا نمی تواند درباره روابط تجاری و سیاسی ترکیه با دیگر کشورها تصمیم گیری کند.

تکذیب هرگونه اهانت، بدرفتاری و بازداشت اتباع ایرانی در بلگراد

ایسنا: سفارت کشورمان در صربستان اخبار منتشرشده مبنی بر بدرفتاری پلیس این کشور، بازداشت و اهانت به هم وطنان ایرانی را تکذیب کرد. در متن بیانیه مطبوعاتی سفارت ایران در بلگراد آمده است: فضای مثبت و دوستانه روابط ایران و صربستان به لغو روادید ورود دارندگان گذرنامه های عادی دو کشور منجر شد... متاسفانه در کنار ورود گردشگران و تجار ایرانی به صربستان، باندهای جعل گذرنامه و روادید و باندهای قاچاق انسان، در این مدت تلاش کردند تا از این کشور به عنوان مسیری برای عبور غیرقانونی اتباع ایرانی به اتحادیه اروپا استفاده کنند. سفارت ایران برای کاهش مشکلات ناشی از ورود این دسته از هم وطنان، مبادرت به صدور توصیه های مسافرتی کرده و تا این زمان، افراد و گروه هایی که توصیه های سفارت را مدنظر داشتند بدون هیچ گونه مشکلی وارد صربستان شدند.