آرشیو سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۶۴
فن آوری
۸

خبر

بودجه وزارت ارتباطات 437 میلیارد تومان اضافه شد

در لایحه بودجه سال آینده برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مجموع حدود 3906 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده که نسبت به سال جاری تا 437 میلیارد تومان افزایش دارد.به گزارش ایسنا، بودجه 3906 میلیاردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مقایسه با عملکرد 1864 میلیاردی این وزارتخانه در سال 1395 تا 2000میلیارد تومان رشد دارد و همچنین در مقایسه با رقم مصوب 3470 میلیاردی سال جاری این افزایش به بیش از 430 میلیارد تومان می رسد. البته عملکرد بودجه وزارتخانه در سال جاری هنوز مشخص نشده است. جزئیات توزیع بودجه 3900 میلیاردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نشان می دهد که پیش بینی شده در سال آینده حدود 3568 میلیارد تومان به خود وزارتخانه اختصاص پیدا کند. همچنین 92 میلیارد تومان برای سازمان تنظیم مقررات رادیویی، 38 میلیارد تومان برای سازمان فضایی ایران و همچنین 9 میلیارد تومان برای شرکت ملی پست و تا 6 میلیارد دیگر برای شرکت زیرساخت این وزارتخانه قابل پیش بینی است.

تهران میزبان کنگره جهانی فناوری های هوشمند در بهمن ماه سال جاری کنگره جهانی فناوری های هوشمند

2018 IC TECH با حضور 15 کشور جهان در برج میلاد تهران برگزار می شود. به گزارش «ایران»، زهرا اربابی معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی سازمان برنامه و بودجه کشور و رئیس شورای سیاستگذاری کنگره جهانی فناوری های هوشمند گفت: این کنگره به نقش توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی در نقشه راه اصلاح نظام اداری می پردازد و پیرو سیاست های کلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری و مصوبه شورای عالی اداری ابلاغی ریاست جمهوری، با رویکرد هوشمندسازی و تحول نظام اداری برگزار خواهد شد. اربابی افزود: همچنین نمایشگاه بین المللی فناوری های هوشمند با حضور متخصصانی از 15 کشور جهان نظیر آلمان، ایتالیا، اسپانیا، سوئد، ایرلند، ترکیه، آرژانتین، پرتغال، اوکراین و... به منظور ارائه مدل هایی از دولت الکترونیک و شهر هوشمند برگزار می شود. برگزاری سخنرانی و بررسی مدل های دولت الکترونیک درکشورهای مختلف جهان، کارگاه ها و پنل های تخصصی با موضوع اینترنت اشیا (IOT)، رایانش ابری، دولت هوشمند و... در 11 سالن جانبی طی دو روز به صورت همزمان از جمله برنامه های این کنگره است.

وی افزود: علاقه مندان و پژوهشگران می توانند با توجه به محورهای کنگره، مقالات خود را برای شرکت در این کنگره از طریق پایگاه اینترنتی WWW.FBFI.IR به دبیرخانه ارسال کنند.