آرشیو سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۹۰
ورزشی
۹

سرمربی تیم ملی وزنه برداری: در مورد کیانوش تابع تصمیم شورا هستم

سرمربی تیم ملی وزنه برداری گفت: در خصوص آخرین وضعیت کیانوش رستمی تابع تصمیمات شورای عالی فنی است.

محسن بیرانوند پس از کنار رفتن سجاد انوشیروانی هدایت تیم ملی را برعهده گرفت و روزهای خوبی را هم با تیم ملی در مسابقات جهانی 2017 پشت سر گذاشت. تیم ملی در مسابقات جهانی آمریکا 5 طلا، 3 نقره و 6 برنز گرفت و برای نخستین مرتبه عنوان قهرمانی جهان را به دست آورد. وی در بازگشت تیم ملی وزنه برداری به تهران در گفت و گویی اظهار داشت: وزنه برداران ایران 48 حرکت داشتند و من 48 مرتبه مردم و زنده شدم. واقعا پراسترس بود. اما خدا را شکر با قهرمانی ایران همه چیز در نهایت شیرین بود و خوشحالم شرمنده مردم و کسانی که به من اطمینان کرده و به عنوان سرمربی انتخابم کردند، نشدم.

وی در خصوص عملکرد بهداد سلیمی در دسته فوق سنگین نیز گفت: بهداد سلیمی در یک ضرب خوب کار کرد او در آخر تمرینات 210 کیلوگرم زده بود که در مسابقه ها رکورد 211 کیلوگرم را ثبت کرد. اگر 216 را می زد می توانست فاصله اش را با تالاخادزه کمتر کند اما خب ورزشکار گرجستانی خیلی خوب کار کرد. در دو ضرب هم سلیمی زمانی که وزنه 245 کیلوگرم را زد آرنجش صاف بود. در تمرینات هم وقتی وزنه 260 کیلوگرم را زد همین اتفاق افتاد اما نمی دانم چرا دوباره به حالت قبل از المپیکش برگشت. با این حال مهم این بود که مدال گرفت اما لیاقتش بیشتر از این است.

بیرانوند ادامه داد: با تمام این تفاصیل حرکت سوم دو ضرب سلیمی خطا نبود، اگر خطا بود داوران سه چراغ قرمز می دادند. وقتی داوران سه چراغ سفید دادند اما هیئت ژوری نپذیرفت یعنی سخت گیری شده است.

وی در خصوص کیانوش رستمی و اضافه شدنش به تمرینات تیم ملی عنوان داشت: در مورد کیانوش شورای عالی فنی تصمیم گرفت و شورا هر نتیجه ای بگیرد اطاعت می کنیم. البته خودم عضو شورا هستم یک رای دارم و لازم شود نظرم را می گویم، اما به عنوان سرمربی از نظر شورای عالی فنی تبعیت می کنم.