آرشیو سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶، شماره ۳۰۳۲
حوادث
۱۱

پنج قاره

آتش سوزی در بلندترین برج چوبی آسیا

زبانه های آتش به جان یک معبد چینی 16 طبقه افتاد. این آتش سوزی در یک معبد در جنوب غربی استان سیچوان رخ داد. این معبد چوبی که در شعله های آتش فرو رفت، ناگهان شروع به فروپاشی کرد. گفته می شود که این معبد چوبی 16 طبقه بلندترین سازه چوبی در آسیا بوده است.

اگرچه هیچ اطلاعاتی درباره قربانیان این حادثه منتشر نشده، اما طبق گزارش پایگاه اینترنتی «ناین نیوز»، مقامات چینی اعلام کردند که هیچ کس در این حریق آسیب ندیده است.

علت آتش سوزی هنوز مشخص نیست و تحقیقات بیشتر در حال انجام است.

حریق کالیفرنیا منطقه ای وسیع تر از نیویورک را سوزاند

مخرب ترین آتش سوزی جنگلی که با سرعت بالایی در جنوب کالیفرنیا در حال گسترش است، منطقه ای بزرگ تر از شهر نیویورک را سوزانده است.

این آتش سوزی جنگلی وسیع که «توماس» نام گرفته در هفته گذشته بیش از 930 هزار هکتار زمین را در دو منطقه سانتاباربارا و ونچورا سوزانده است. وزش شدید باد موجب شده وسعت آتش سوزی گسترش پیدا کند و پنجمین آتش سوزی بزرگ ثبت شده در تاریخ ایالت کالیفرنیا باشد.

همچنین به ساکنان مناطق ساحلی دستور داده شده خانه های خود را تخلیه کنند. نیروهای آتش نشان اعلام کردند 15 درصد از شعله های آتش مهار شده اما با تداوم گسترش آتش سوزی ها این رقم به 10 درصد کاهش پیدا کرد.

درعین حال دیگر موارد آتش سوزی ها که در ایالت کالیفرنیا به وقوع پیوسته تا حدود زیادی تحت کنترل در آمده است. اما از چهارم دسامبر 200 هزار نفر خانه های خود را در این مناطق تخلیه کرده اند و صدها ساختمان تخریب شده است.

در این آتش سوزی ها چندین نیروی آتش نشانی مجروح شده اند اما حوادث فوق تاکنون فقط یک قربانی داشته است.

کشف چند بسته مهمات در برلین

پس از آنکه چند بسته مهمات در نزدیکی یک بازار کریسمس و یک مسجد در برلین، پایتخت آلمان، پیدا شد، پلیس این کشور این موضوع را بی ارتباط با تروریسم دانست.

پلیس آلمان با بیان اینکه این بسته های فشنگ ارتباطی با بازار کریسمس یا مسجد ندارد، گفت: هیچ دلیلی مبنی بر ارتباط این موضوع با تروریسم نیز وجود ندارد. پلیس تاکید کرد که پیداشدن مهمات در برلین چندان غیرمعمول نیست.

با گذشت یک سال از حادثه تروریستی در یک بازار کریسمس در مرکز برلین، آلمان همچنان در وضعیت هشدار بالا به سر می برد.