آرشیو سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۶۴
اقتصادی
۶

گزیده

فولاد شادگان با حضور جهانگیری افتتاح شد

کارخانه فولاد شادگان با تولیدات آهن اسفنجی با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری افتتاح شد. به گزارش مهر، با همت کارشناسان و متخصصان داخلی گامی دیگر در تکمیل زنجیره تولید فولاد برداشته شد و نخستین کارخانه تولید آهن اسفنجی با تکنولوژی ایرانی (PERED) در شرکت فولاد صنعت شادگان دیروز توسط معاون اول رئیس جمهوری افتتاح شد. برای نخستین بار در کشور ساخت و نصب این طرح به طور کامل به صورت بومی صورت گرفته است تا از مزایای اقتصاد مقاومتی و تکیه بر دانش و توانمندی داخلی بهره مند شویم. طرح تولید آهن اسفنجی بر اساس ارزیابی کارشناسان، دارای مزایای بسیاری از جمله هزینه تمام شده کمتر، بهره برداری آسان تر و راندمان بالاتر نسب به روش های مشابه است.

حباب قیمت «بیت کوین» از مرز 18000دلار عبور کرد

شیفتگی پول دیجیتال وارد فصل جدیدی شد؛ با آغاز ارائه اوراق سهام بیت کوین، ارزش این اوراق یک پنجم رشد کرد. سهام آسیایی هم با خوش بینی نسبت به رشد جهانی، تقویت شد. به گزارش مهر به نقل از رویترز، قراردادهای اوراق بیت کوین که از عصر یکشنبه در بورس سیبوئه در نیویورک با قیمت اولیه 15460 دلار ارائه شد، بیشترین معاملات روز را به خود اختصاص داد و قیمت این اوراق ظرف چند ساعت به 18700 دلار رسید.

پرورش کروکودیل و قورباغه به شرط صادرات منع شرعی ندارد

آیت الله حسن عالمی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: هیچ منعی برای صدور مجوز پرورش حیوانات حرام گوشتی مانند قورباغه و کروکودیل به شرط مصرف نشدن در بازار داخلی و صرفا برای صادرات آن وجود ندارد.