آرشیو پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۶۶
حوادث
۱۷

حوادث جهان

مرد 2 هزارساله قربانی سرطان

تحقیقات صورت گرفته درباره مومیایی 2 هزار ساله مصری نشان داد این مرد به دلیل ابتلا به سرطان جان باخته است.به گزارش ایران آنلاین به نقل از میرر، نمونه برداری های انجام شده از این مومیایی ازوجود غده سرطانی در پای قربانی خبرداد.

دکتر «مارک لوینسون» از بیمارستان «کروز» نیویورک دراین باره گفت:«فرد مومیایی شده دارای توموری بدخیم ونادر در دو استخوان پا بود که به خاطرهمین بیماری جان سپرده است. با کشف هر مومیایی محققان برای یافتن اسرار مصر باستان و علت مرگ مومیایی ها و جنسیتشان آنها را تحت آزمایش های متفاوت قرار می دهند.

کشف توپ های شگفت انگیز درسواحل روسیه

دانشمندان روس سرگرم تحقیق درباره توپ های یخ زده همشکل هستند که در ساحل روسیه تشکیل شده اند.به گزارش ایران آنلاین به نقل از سان، «ایلیا لوحین» یکی از بومیان منطقه که هنگام پیاده روی در ساحل غربی روسیه با انبوهی از این توپ های یخی روبه روشده بود، در این باره گفت:«به نظر می رسد توپ ها بر اثر آلودگی های نفتی به وجود آمده باشند. توپ ها، قطری حدود 17 سانتیمتر دارند و رنگشان کاملا سفید نیست.»

با پیدا شدن این توپ ها نظریه های متفاوتی از سوی کارشناسان مطرح شده است. یک کارشناس در این خصوص گفته، به احتمال زیاد آنها متعلق به خاویار نهنگ های غول پیکرهستند. البته این موضوع هنوز از سوی هیچ مرجعی تایید نشده و تحقیقات تخصصی دراین باره ادامه دارد.