آرشیو پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۶۶
فن آوری
۸
قاب فناوری

«اسنپ چت» اولویت نوجوانان امریکایی

صهبا ملک

مطالعات موسسه پژوهشی و سرمایه گذاری Piper Jaffray نشان می دهد که این روزها اسنپ چت در میان نوجوانان امریکایی بیش از همیشه محبوب شده است و حدود نیمی از نوجوانان امریکایی اسنپ چت را به عنوان شبکه اجتماعی نخست خود انتخاب کرده اند.

این موسسه که هر بهار و پاییز درباره رفتار کاربران در شبکه های اجتماعی تحقیقاتی انجام می دهند، در آخرین گزارش خود آورده است 47 درصد از نوجوانان شرکت کننده در نظرسنجی، اسنپ چت را به عنوان شبکه اجتماعی برتر خود انتخاب کردند که این رقم نسبت به سال گذشته افزایش 39درصدی داشته است. طبق این گزارش، همچنین در پاییز امسال 24درصد نوجوانان از اینستاگرام، 9درصد از فیس بوک و 7درصد هم از توئیتر استفاده می کردند. گفتنی است که در بهار امسال نیز این رقم برای اینستاگرام 23درصد و برای توئیتر و فیس بوک 11درصد بوده است.

همچنین اگر بخواهیم نگاهی به گذشته داشته باشیم، باید گفت که در سال 2015 اسنپ چت جزو کم طرفدارترین اپلیکیشن ها بود. گزارش این موسسه نشان می دهد که از سال 2015 تاکنون اینستاگرام در زمره شبکه های اجتماعی پرطرفدار محسوب نمی شود. اگر هم بخواهیم به سال 2016 نگاهی بیندازیم، 24درصد از نوجوانان به اینستاگرام روی خوش نشان دادند و توئیتر و فیس بوک نیز هرکدام 13درصد از نوجوانان امریکایی را جذب خود کرده بود.

گفتنی است که در این نظرسنجی، 6هزار و 100 نوجوان امریکایی در 44 ایالت امریکا با متوسط سن 16سال در پاییز 2017 شرکت کردند. این نوجوانان هم از خانواده هایی با درآمد متوسط(55هزار دلار) و هم خانواده هایی با درآمد بالا(101هزار دلار) بودند پس متوسط درآمد خانوار این نوجوانان، 6هزار و 100 دلار یعنی کمی بیش از میانگین درآمد ملی بوده است.