آرشیو پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۶۶
اجتماعی
۴
در شهر

فروش 200 میلیارد تومانی دانش فنی و محصولات پارک های علم و فناوری

وزیر علوم اعلام کرد: سال گذشته فروش دانش فنی و محصولات پارک های علم و فناوری 200 میلیارد تومان بوده است.

منصور غلامی در افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار با اشاره به فروش 200 میلیارد تومانی پارک های علم و فناوری در سال گذشته تاکید کرد: این رقم در مقایسه با سال های گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

وی با اشاره به انتخاب شعار «تجاری سازی فناوری» برای نمایشگاه امسال گفت: تعداد زیادی از محصولاتی که در این نمایشگاه عرضه شده، در همین راستا تولید شده است و حاصل این ایده ها به صورت محصولات تجاری، ایجاد اشتغال را در پی خواهد داشت.

غلامی با بیان اینکه پارسال حدود 470 اختراع مراکز فناوری به ثبت رسیده است، افزود: مجموعه های دانشگاهی ظرفیت بالایی در اختیار دارند و باید تلاش کنیم فرصت های بیشتری را برای شکوفا شدن ایده ها برای آنها فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه باید توجه به پژوهش و هدایت پژوهش ها به سمت کاربردی شدن مورد توجه قرار گیرد، گفت: فعالیت شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها برای تبدیل ایده ها به فعالیت های فناورانه و تولید ثروت شکل گرفته است.

هجدهمین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار تا 27 آذر در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران ادامه دارد./ ایران

تمدید زمان ثبت نام کنکور

مشاور عالی سازمان سنجش از تمدید فرصت ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد سال 97 خبر داد. حسین توکلی با اشاره به تمدید فرصت ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد سال 97، اظهار کرد: به منظور مساعدت با داوطلبانی که تاکنون موفق به ثبت نام در این آزمون نشده اند، فرصت ثبت نام تا ساعت 24 روز یکشنبه 26 آذر 96 تمدید شد.