آرشیو پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۶۶
اقتصادی
۵

رئیس کانون بانک های خصوصی: حرکت تدریجی به سمت ارز تک نرخی آغاز شده است

رئیس کانون بانک های خصوصی گفت: ارز باید هرچه سریع تر در یک شرایط رقابتی قرار گیرد؛ اجازه دهیم شبکه بانکی کاری که در سابق انجام می داده را روی ارز انجام دهد و یک نوع بازارسازی برای ارز ایجاد شود تا شاید به تک نرخی شدن ارز کمک کند.

کوروش پرویزیان در گفت وگو با فارس گفت: در سال های مختلف شرایطی که در بازار ارز حاکم بوده از جهت منابع و مصارف بانک مرکزی و دولت متفاوت بوده است.

مدیرعامل بانک پارسیان افزود: در سال های گذشته پدیده تحریم ها هم به شرایط خاص حاکم بر بازار ارز افزوده شد، بنابراین برنامه ریزی هایی که در حوزه ارز انجام می شود احتیاط و عزم را می طلبد و به همین دلیل هم دولت و هم بانک مرکزی با احتیاط در این رابطه عمل می کنند.

پرویزیان گفت: بیانات مسئولان مرتبط نشان می دهد که حرکت به سمت تک نرخی شدن وجود دارد ضمن اینکه کاهش تعداد اقلام وارداتی با ارز مبادله ای در دوره اخیر نشان می دهد که بانک مرکزی به سمت تک نرخی کردن ارز برنامه ریزی و حرکت کرده است اما اتفاقاتی که پیش می آید طبعا تصمیمات مسئولان در این خصوص را تحت تاثیر قرار می دهد و آنها ناچار هستند که واکنش متناسب با آن شرایط را داشته باشند.