آرشیو پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۹۳
جامعه
۱۷

بی خبری کسبه پلاسکو از بازگشایی مجدد واحدها

رئیس شورای متحد ساختمان پلاسکو گفت: اعضای اتحادیه پوشاک به همراه تعدادی از کسبه پلاسکو صحبت هایی را با مسئولان دادستانی تهران داشته اند، اما طی این صحبت ها مطرح شد که هنوز دادستانی موضوع بازگشت کسبه به واحدهای سالم مانده ساختمان ویران شده پلاسکو را تائید نکرده است.

به گزارش میزان، علیرضا تهرانی افزود: بازگشت کسبه به واحدهای سالم مانده ساختمان پلاسکو فقط یک ادعاست و همکاران ما بازگشت مجددی به ساختمان پلاسکو نداشته اند.

رئیس شورای متحد ساختمان پلاسکو با اشاره به موضوعات مطرح شده پیرامون ارائه مجوز به کسبه از سوی سازمان نظام مهندسی عنوان کرد: هنوز نامه ای مبنی بر تائید سازمان نظام مهندسی به دست ما نرسیده و ما از این موضوع بی اطلاع هستیم.

تهرانی با تاکید بر این که کسبه برای حضور در واحدهای سالم مانده منتظر تائید مراجع رسمی می مانند، بیان کرد: ما به هیچ وجه به ساختمان ناایمن پلاسکو نخواهیم رفت و تا زمان تائید رسمی و انجام ایمن سازی های لازم، قصد حضور در ساختمان را نداریم، زیرا بدون شک بازگشت ما در این شرایط با خطراتی همراه است.

وی در رابطه با حواشی مطرح شده پیرامون بازگشت کسبه به ساختمان پلاسکو افزود: پس از طرح برخی حاشیه ها و درست زمانی که این موضوع به اطلاع کسبه پلاسکو رسید، تعداد اندکی از کسبه برای راه اندازی مجدد واحدهای خود به مکان ساختمان مراجعه کرده اند، اما این که انتقال وسایل و کالاها به واحدهای جدید صورت گرفته باشد، صحت ندارد.

براساس این گزارش، طی روز های اخیر حاشیه هایی مبنی بر بازگشت کسبه پلاسکو به واحدهای تخریب نشده این ساختمان منتشر شد؛ موضوعی که با اما و اگر های بسیاری همراه است و کسبه ادعا می کنند از آن بی خبر هستند.

30 دی 95 بود که غول آهنی پایتخت دچار حریق شد. در عرض چند ساعت، ساختمان بلندمرتبه تهران به یکباره فروریخت. تعدادی مغازه که در بخش پشتی ساختمان پلاسکو بودند در این حریق آسیب کمتری دیدند، اما به دلیل ناایمن بودن، اجازه فعالیت کسبه در این واحدها نیز داده نشد.