آرشیو پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۹۳
جامعه
۱۷

ماموریت ویژه وزارت کشور برای رفع حاشیه نشینی

وزیر کشور با اشاره به پنجمین جلسه سران قوا و مسئولان با رهبرمعظم انقلاب در حوزه آسیب های اجتماعی گفت: رهبر معظم انقلاب در این جلسه بر پیگیری مساله حاشیه نشینی تاکید کردند.

به گزارش فارس، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه جلسه شورای اجتماعی وزارت کشور با تاکید بر این که این جلسه هر شش ماه یک بار برگزار می شود، افزود: این بار و در پنجمین جلسه، گزارش هایی در حوزه های طلاق، اعتیاد و... ارائه شد که در مورد طلاق روندی رو به کاهش را شاهدیم.

وی با اشاره به معضل اعتیاد توضیح داد: در حوزه اعتیاد نیز درمان، روند خوبی دارد به طوری که در تهران هم اکنون 8500 معتاد متجاهر تحت درمان هستند.

وزیر کشور درمورد معضل حاشیه نشینی در شهرها نیز گفت: در بحث حاشیه نشینی اقدامات خوبی درحوزه های محتوایی، اجتماعی و کالبدی صورت گرفته است، گرچه این موضوع راضی کننده نیست و رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تاکید داشته اند.

رحمانی فضلی درباره تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر موضوع رفع حاشیه نشینی بیان کرد: ایشان تاکید داشتند باید به حاشیه نشینی با اولویت بیشتری پرداخته شود و حتی وزارت کشور را خطاب قرار دادند که موضوع حاشیه نشینی را با اولویت پیگیری کنند.

2/5 میلیون حاشیه نشین در تهران

وزیر کشور درحالی این اطلاعات را رسانه ای کرد که محمدحسین مقیمی، استاندار تهران درجلسه ای با حضور اعضای شورای شهر تهران گفت: 5/2 میلیون نفر از جمعیت استان تهران در بافت فرسوده زندگی می کنند که از این تعداد یک میلیون و 200 هزار نفر در بافت فرسوده شهر تهران ساکن هستند.

محمدحسین مقیمی به آسیب های اجتماعی شهر تهران اشاره کرد و افزود: تهران با معضلاتی ازجمله طلاق، اعتیاد، فقر، بافت فرسوده و حاشیه نشینی مواجه است که باید از امکانات دولت و مردم برای رفع این مشکلات استفاده شود.

به گفته استاندار تهران، هم اکنون پایتخت با کمبود 40 درصدی تخت های بیمارستانی مواجه است.