آرشیو شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶، شماره ۳۰۳۵
سیاست
۲

رایزنی فراکسیون زنان مجلس با مراجع

ایلنا: اعضای فراکسیون زنان مجلس دهم با مراجع تقلید و آیات عظام اقایان گرامی قمی، جوادی آملی، صانعی، بطحائی گلپایگانی و محقق داماد دیدار کردند. مسائل و معضلات مختلف در حوزه زنان و جوانان، محور کلی مذاکره صورت گرفته در این دیدارها بود.

طیبه سیاوشی، عضو فراکسیون زنان مجلس، در همین زمینه گفته: «برخی از مراجع عظام در قم در بحث اصلاح سن ازدواج دختران مخالفت جدی نداشتند؛ اما مباحثی مطرح شد و بعضی از آقایان تاکید داشتند بنا بر قوانین اسلام، دختران درصورتی که به بلوغ عقلی برسند، می توانند ازدواج کنند».

طرح مشکلات فقر حرکتی زنان با مراجع

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین در تشریح برخی دیگر از مباحث مطرح شده در این دیدارها، گفته: «به طور کلی درباره ورزش زنان نیز بحث شد؛ به ویژه همکاران مان خانم ها سعیدی و اولادقباد که در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عضویت دارند، درباره وضعیت نامساعد ورزش دختران و زنان در مدارس و حوزه آموزش وپرورش نکاتی را مطرح کرده و گفتند متاسفانه دختران ما در مدارس تحرک کافی ندارند و همچنین درباره کمبود امکانات در این حوزه نیز صحبت هایی شد».

او با بیان اینکه گاهی گفته می شود موضوع حضور زنان در ورزشگاه ها اولویت چندانی برای همه اقشار جامعه ندارد، افزوده: «به هرحال ما نماینده مردم تهران هستیم و باید مطالبات مردم حوزه انتخابیه خود را پیگیری کنیم و مردم پایتخت نیز این مطالبات را دارند که البته مردم بعضی دیگر از شهرها نیز چنین مطالبه ای دارند».

تلاش برای برابری دیه زن و مرد

عضو فراکسیون زنان مجلس همچنین تاکید کرده: «بنده در مقطعی در یک مورد خاص، از آیت الله آملی لاریجانی درخواست کردم این تفاضل دیه از خزانه دولت پرداخت شود و فارغ از آن، معتقدیم این مسئله برای زنان بسیار تحقیرآمیز است». به گفته سیاوشی: آقای صانعی در جریان این بحث تاکید کردند با استناد به یک مورد فقهی ممکن است دیه زن و مرد را برابر بدانیم.