آرشیو شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۶۷
فن آوری
۸
تاپ اپ

برنامه های جدید «گوگل» برای ثبت عکس های متفاوت

ماهرخ چنگیز

گوشی های هوشمند به لطف دوربین های قوی شان این فرصت را به کاربران می دهند تا از دنیای عکاسی لذت ببرند و حالا در فروشگاه های اپ می توانید برنامه های متنوع و متفاوتی برای ویرایش عکس پیدا کنید. حتی شرکت های بزرگ نیز وارد طراحی اپ در این زمینه شده اند که از جمله این شرکت ها گوگل است. این شرکت به تازگی از سه اپلیکیشن مخصوص ویرایش عکس به صورت آزمایشی رونمایی کرده است. این سه برنامه با نام های Storyboard (تنها برای اندروید)،! selfissimo(برای اندروید و ios) و Scrubbies (تنها برای ios) بزودی و به صورت گسترده در اختیار کاربران گوشی های هوشمند قرار می گیرند.

Storyboard همان طور که از نام آن پیداست به کاربرانش اجازه فیلمبرداری از یک صحنه به مدت زمان مشخصی را می دهد در نهایت برنامه 6 فریم از این صحنه را به صورت تصویری به سبک کتاب های کمیک بوک به کاربرانش تحویل می دهد. انتخاب فریم ها از تصویر فیلمبرداری شده مورد نظر کاربر به صورت خودکار توسط برنامه انجام و روی آن افکت های لازم انجام می شود. اگر خروجی که از برنامه می گیرید دوست نداشته باشید می توانید گزینه refresh را انتخاب کنید و یک استوری بورد دیگر بگیرید. براساس اظهارات گوگل 6/1 تریلیون احتمال مختلف برای ساخت عکس توسط این اپلیکیشن وجود دارد. برنامه دوم!Selfissimo نام دارد و برای دوستداران عکاسی سلفی کاربرد خواهد داشت. تنها کاری که باید انجام دهید این است که ژست بگیرید و اجازه دهید دوربین از شما چند عکس بگیرد. سلفی هایی که با این برنامه گرفته شود در کنار همه موارد دیگر می تواند یک تصویر جالب خلق کند.

اما برنامه سوم یعنی Scrubbies با کمک عکس ها به شما اجازه تجربه DJ بودن را می دهد. حتما از خود می پرسید با عکس چطور می توانید کار یک DJ را انجام دهید. کافی است چند ویدئوی کوتاه مدت بگیرید سپس این ویدئو ها را با سوایپ کردن یا کشیدن به چپ و راست با هم ترکیب کنید و یک ریمیکس بسازید. امکان کم یا زیاد کردن سرعت تغییر ویدئو یا جهت حرکت نیز از دیگر قابلیت های این برنامه است.