آرشیو شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۶۷
فن آوری
۸
قاب فناوری

صدای بابانوئل در گوش کودکان با کمک فناوری

صهبا ملک

با فرا رسیدن کریسمس و سال نو میلادی، چهره بسیاری از کشورها عوض می شود و تزئینات زیبایی قامت شهرها را می پوشاند. شاید در این میان، کودکان خوشحال تر از همه باشند چرا که منتظر دریافت هدایایی ویژه ازسوی بابانوئل هستند.

امسال اما فناوری به این کودکان کمک می کند تا یک کریسمس بسیار جذاب را تجربه کنند. گوگل، این غول دنیای فناوری امکانی را فراهم کرده است تا بچه ها بتوانند با بابانوئل در قطب شمال تماس برقرار کرده، به سوال های وی پاسخ دهند و درمقابل، موسیقی هایی جذاب برایشان پخش شود. در واقع بچه ها می توانند با کمک دستیار صوتی آمازون یا الکسا و همچنین دستیار صوتی گوگل یعنی Google Home، به طور مستقیم صدای بابانوئل را بشنوند که مطمئنا این موضوع برایشان بسیار هیجان انگیز خواهد بود.

اگر کودک شما یکی از وسایلی که قادر به فعالیت با الکسا است همچون Echo را در اختیار داشته باشد، تنها کافی است به این دستیار صوتی بگوید: با بابانوئل صحبت کن. به این ترتیب ارتباط مستقیم با بابانوئل برقرار می شود و وی با پرسیدن سوالاتی متداول، سرانجام به این نتیجه می رسد که کودک به کدام شعر و آواز قدیمی و نوستالژیک کریسمس علاقه مند است و همان را برایش پخش می کند. بسیاری از کودکان جهان از شنیدن اینکه می توانند با بابانوئل صحبت کنند، بسیار هیجان زده و خوشحال هستند و این، می تواند آغازی برای علاقه بیشتر آنها به فناوری باشد. گفتنی است این کمپانی در اقدامی جالب بهای The Google Home Mini را در آستانه سال نو میلادی به 30دلار رسانده است که رقمی مناسب برای فروش محسوب می شود و بسیاری از خانواده ها از پس خرید آن برمی آیند.