آرشیو شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۶۷
جهان
۲۰
آمریکا

شکست دولت انگلیس با تصویب متمم «برگزیت» در پارلمان

اکثریت نمایندگان پارلمان انگلیس با تصویب متممی به لایحه خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت) رای مثبت داده و برای اولین بار دولت ترزا می را در بحث مربوط به برگزیت شکست دادند.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری بی بی سی، روز پنجشنبه اکثریت نمایندگان پارلمان انگلیس با 309 نماینده موافق در مقابل 305 نماینده، متممی را درباره خروج از اتحادیه اروپا تصویب کردند که بر اساس آن توافق نهایی دولت انگلیس با اتحادیه اروپا باید در پارلمان به رای گذاشته شود.

به این ترتیب اختیارات نخست وزیر در برگزیت از او سلب شد. این در حالی است که احزاب مخالف دولت انگلیس برای تصویب این متمم با یکدیگر متحد شده و علاوه بر آن، شماری از نمایندگان محافظه کار و هم حزبی ترزا می نیز به این متمم رای مثبت دادند.

در واکنش به چنین اقدامی، عصر پنجشنبه «ترزا می» نخست وزیر انگلیس هنگام ورود به بروکسل برای شرکت در نشست سران اتحادیه اروپا اعلام کرد رای نمایندگان پارلمان به متمم لایحه برگزیت، تاثیری برعزم دولت در روند خروج از اتحادیه اروپا نخواهد داشت. وی تاکید کرد تاکنون 36متمم برای این لایحه پیشنهاد شده که از این میزان 35 متمم رای نیاورده است. بنابراین ما در مسیر اجرای رای مردم برای خروج از اتحادیه اروپا هستیم.