آرشیو یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۹۴
اخبار کشور
۳

ظریف در همایش انعکاس موازین حقوق بشر در قوانین کیفری ایران: کشورهای اطراف با یک عطسه ترامپ می لرزند و با خنده اش سرخوش می شوند!

وزیر خارجه کشورمان گفت: همه کشورهای اطراف ما یا در چتر ناتو هستند یا قدرت هسته ای دارند و حیات و ممات آنها به قدرت های بزرگ وابسته است که با یک عطسه ترامپ می لرزند و یا با خنده آن سرخوش می شوند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیروز در همایش انعکاس موازین حقوق بشر در قوانین کیفری ایران که به همت دادسرای عمومی و انقلاب تهران در مرکز فرهنگی شهید بهشتی برگزار شد، گفت: همه کشورهای اطراف ما یا در چتر ناتو هستند یا قدرت هسته ای دارند و حیات و ممات آن به قدرت های بزرگ وابسته است که با یک عطسه ترامپ می لرزند و یا با خنده آن سرخوش می شوند و این وضع منطقه ماست.

ظریف افزود: اما 40 سال است که هیچ کس با ما همراه نبوده است و در هشت سال جنگ تحمیلی همه به طرف مقابل کمک کردند و هشت سال تحریم شدیم که کسی به ما کمک نکرد و همه قطعنامه هایی که علیه ما صادر شد عموما به اتفاق آرا بود و به جز یکی دو مورد که رای ممتنع و منفی داشت بقیه با رای همه بود.

وی ادامه داد: اما ما چطور دوام آوردیم و چطور پیشرفت کردیم، همه به لطف خدا بود و نگاه حضرت امام زمان(عج) و حضرت امام رضا(ع) شامل حال ما شد.

ظریف گفت: این مردم بودند که این نظام را نگه داشتند و در بزنگاه های تاریخی به میدان آمدند، چه در صحنه جنگ و چه در انتخابات.

وزیر امور خارجه گفت: برای ما حقوق بشر یک ارزش راهبردی است یعنی حیات و ممات کشور ما به رعایت این حقوق وابسته است و این گونه نیست که ما بتوانیم امنیت و استقلال و یا پیشرفت و توسعه خود را از خارج بگیریم بلکه ما به لطف خدا ناگزیریم برای همه این ها به مردم متکی باشیم.

گفتنی است علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز در این همایش سخنرانی کرده است.