آرشیو یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۹۴
اخبار کشور
۳

به یاد شهید مدافع حرم مهدی ایمانی

«فردو» افتخار دیگری برای ماست

محمد خامه یار

فردو پلمب شدنی نیست، این را همه می دانند. این را، از عزم و ارادۀ مردمانش می شود دانست و فهمید که فردو بیش از آنکه بهشت هسته ای قم باشد، زادگاه مردان مرد روزگار و بهشتیان این سرزمین است. زادگاه یک صد و چهارده پرستوی شکسته بال دفاع مقدس و زادگاه شهیدی از شهدای مظلوم اما سرفراز مدافع حرم، زادگاه رزمندگان شجاع، دلیر، جان برکف در لشکر خط شکن علی ابن ابی طالب(ع) و شهید مهدی ایمانی که پیکر پاکش روز گذشته بر دوش مردم شهیدپرور قم تشییع شد، از مردمان همین دیار است.

مهدی فرزند رزمنده ای از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بود، مهدی خادم حرم کریمۀ اهل بیت(علیه السلام) و فدایی حرم عقیلۀ بنی هاشم حضرت زینب سلام الله علیها است. دوازده سال خادم این حرم و بارها مدافع آن حرم بود.

شهید ایمانی بچۀ روستای350خانواری فردو بود که روزگاری پانصد رزمندۀ خط شکن داشت و امروز دویست و پنجاه جانباز دارد، فردو پلمب شدنی نیست، چه روستا باشد، چه سایت هسته ای!

فردو برای همیشه افتخار آفرین خواهد بود و عزت و سرفرازی مردم این دیار را به ارمغان خواهد آورد.

شهید مهدی ایمانی فرزند این روستا است که آوازۀ جهانی دارد. نامی که روی میز سیاستمداران بزرگ جهان قرار دارد. او بارها و بارها به دفاع از حرم حضرت زینب کبری رفت، بارها به او گفته بودم، پایان این راه شهادت است و او هم گفته بود: می دانم. او می دانست فرزند هفت ماهه اش را، کودک چهارساله و هشت ساله اش را دیگر نخواهد دید.

مهدی ایمانی، مدیر بود، مدیری از مدیران حرم حضرت معصومه(س) اما دفاع از کیان حرم زینب کبری را تکلیف خود دانست و به خیل مدافعان پیوست.

مهدی در آرزوی شهادت بود. او اهل فردو بود، اما مثل زادگاهش به دور از تعلقات دنیوی و رنگ و لعاب سیاسی سال های اخیر، مدال شهادت را از آن خود کرد و از فردو که فردوس این سرزمین است به فردوس برین راه یافت.

او با شهادت خود بار دیگر بر پایداری فردو و استقامت مردان دلیر خود مهر تایید زد.

فردو زنده است و پلمب شدنی نیست.