آرشیو یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۹۴
حوادث - اخبار کشور
۱۱

یک هزار و 200 میلیارد ریال برای بازسازی مدارس زلزله زده کرمانشاه نیاز است

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: برای بازسازی مدارس زلزله زده استان کرمانشاه یک هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

محمدتقی نظرپور در حاشیه بهره برداری از پنج طرح آموزشی خدماتی در دزفول با حضور وزیر آموزش و پرورش افزود: بر اثر زلزله اخیر در استان کرمانشاه، 415 کلاس درس در قالب 78 مدرسه تخریب شد.

وی گفت: این مدارس در فهرست مدارس نیازمند تخریب و نوسازی قرار داشتند که به دلیل نبود اعتبار بازسازی آنها انجام نشده بود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور همچنین درخصوص وضعیت مدارس کشور اظهار کرد: در مجموع 30 درصد مدارس کشور فرسوده هستند که حدود 11/6 درصد از این مدارس نیازمند تخریب و مقاوم سازی هستند و اگر بخواهیم آنها را بازسازی کنیم به 180 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

نظرپور بیان کرد: با توجه به زلزله اخیری که در کشور رخ داد نیاز است تا نسبت به مقاوم سازی مدارس تسریع شود تا در صورت حادثه احتمالی شاهد تلفات کمتری باشیم.

وی بر ضرورت مقاوم سازی و یا تخریب حدود 15 هزار کلاس درس در کشور تاکید کرد و گفت: برخی از این مدارس امکان نوسازی ندارند و باید تخریب شوند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور سرانه متوسط آموزشی در کشور به ازای هر دانش آموز را پنج متر و 16 سانتی متر دانست و افزود: در صورتی که سرانه استاندارد هشت متر و 39 سانتی متر است لذا برای 13 میلیون دانش آموز کشور حدود چهار میلیون مترمربع فضای آموزشی کم داریم.