آرشیو یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۹۴
ورزشی
۹

عضو شورای فنی تاکید کرد: جام باشگاه های جهان مجالی برای خودنمایی فرنگی کاران جوان بود

پیکارهای کشتی فرنگی جام باشگاه های جهان بهترین فرصت برای برخی مدعیان جوان و کم تجربه بود تا برابر فرنگی کاران نامدار داخلی و خارجی صف آرایی کنند.

رقابتهای کشتی فرنگی جام باشگاه های جهان جمعه شب گذشته با قهرمانی تیم بیمه رازی در شهر اصفهان به پایان رسید. مسابقاتی که با حضور 10 تیم باشگاهی خارجی از کشورهای روسیه، ترکیه، ارمنستان، گرجستان، اوکراین، مجارستان، قرقیزستان، رومانی، یونان و تاجیکستان و سه تیم ایرانی سیناصنعت ایذه، بیمه رازی اصفهان و شهدای مدافع حرم قم در قالب چهار گروه پیگیری شد. حسین ملاقاسمی، عضو شورای فنی تیم های ملی کشتی فرنگی که با حضور در سالن مسابقات از نزدیک شاهد پیکار مدعیان بود در خصوص این رقابتها اظهار داشت: سوای تمامی بحث های فنی و کمیت و کیفیت تیم های حاضر در این رقابتها باید به یک نکته بسیار مهم در برگزاری این قبیل مسابقات در ایران اشاره کرد که آن هم فراهم شدن فرصتی برای شاخ به شاخ شدن جوانان فرنگی کار با بزرگان داخلی و خارجی است. وی افزود: فرنگی کاران جوان و کم تجربه ما در این دوره از رقابتها توانستند، مجالی برای عرض اندام و جدال با رقبای باتجربه پیدا کنند که مطمئنا این میدان بین المللی توانست بهترین فرصت را در اختیار آنها بگذارد. البته در این بین باید به سرشاخ شدن فرنگی کاران عنوان دار ایرانی با برخی قهرمانان جهان و المپیک از کشورهای دیگر اشاره کرد که این موضوع هم در نهایت به سود کشتی ایران است. پیشکسوت کشتی کشورمان در خصوص حضور اسپانسرهای مالی نیز گفت: به جرات می توان گفت تا زمانی که چنین رویدادهای بزرگ و مهمی در عرصه کشتی برگزار نشود، هیچ اسپانسری به راحتی برای ورود به این رشته ترغیب نخواهد شد. خوشبختانه مدتهاست کشتی ایران با توجه به میزبانی رویدادهای بین المللی توانسته گام مثبت در این رابطه بردارد و زمینه حضور اسپانسرهای مالی را فراهم آورد.

ملاقاسمی در پایان گفت: در ورزش حرفه ای روز جهان نمی توان بدون هزینه کردن پیشرفت کرد و با توجه به وضعیت و شرایط محدود مالی فدراسیون های ورزشی ما، بهترین راه، ترغیب اسپانسرهای مالی برای ورود به ورزش های مدال آور و افتخارآفرین مثل کشتی است.