آرشیو یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶، شماره ۴۲۱۷
فرهنگ و هنر
۳۲

تازه ها

چاپ دهم «تاریخ عشق»با ترجمه ترانه علیدوستی

رمان «تاریخ عشق» نوشته نیکول کراوس و با ترجمه ترانه علیدوستی برای دهمین نوبت طی یک سال پس از انتشار به چاپ رسید.

داستان این رمان درباره پیرمردی لهستانی است که براساس علاقه جوانی خود در بازنشستگی به نویسندگی روی آورده است. او تنها و رنجور از عشق ناکام کودکی و صدمه دیده از جنگ جهانی دوم که تمام خانواده خود را از دست داده، به تنهایی در آمریکا زندگی می کند و با تنها دوست و همسایه خود برونو که مردی افسرده است، وقت می گذراند. ترانه علیدوستی پیش از این نیز ترجمه ای از مجموعه داستان «رویای مادرم» نوشته آلیس مونرو را منتشر کرده بود. رمان «تاریخ عشق» در 264 صفحه با قیمت 21 هزار تومان توسط نشر مرکز منتشر شده است.

انتشار یادنامه منوچهر آتشی با کوشش عضو شورای شهرتهران

کتاب «چه شکل های گوناگونی دارد عشق» یادنامه زنده یاد منوچهر آتشی به همت محمدجواد حق شناس گردآوری و تدوین شد و به بازار آمد.کتاب حاضر در سه فصل تدوین شده است که فصل اول «در شناخت منوچهر آتشی» بوده، فصل دیگر «نقد و نوشته هایی درباره زندگی و آثار منوچهر آتشی» است و فصل آخر به «سروده هایی به یاد منوچهر آتشی» اختصاص دارد.

در فصل اول علاوه بر یادداشت محمدجواد حق شناس، زندگینامه خودنوشت منوچهر آتشی با عنوان «من در سفر زاده شدم» و کتابشناسی منوچهر آتشی ارائه شده است. در فصل دیگر، مقالات و نوشته هایی از افراد سرشناس حوزه فرهنگ در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است. در فصل آخر نیز شعرهایی که شاعرانی همچون مفتون امینی، شاپور بنیاد، سیمین بهبهانی، محمدعلی بهمنی، شاپور جورکش، پرویز خائفی، بها ء الدین خرمشاهی و.. به یاد منوچهر آتشی سروده اند، ارائه شده است. کتاب «چه شکل های گوناگونی دارد عشق» در 340 صفحه قطع رقعی با شمارگان یک هزار و 100 نسخه به بهای 29 هزار تومان از سوی انتشارات داستان سرا منتشر شده است.