آرشیو یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۹۵
سیاسی
۲

جهانگیری: نباید تمام اقدامات دولت های قبل را غلط دانست

معاون اول رئیس جمهور درباره دلیل حل نشدن مشکلات اقتصاد گفت: با تغییر دولتها سیاست های ما عوض می شود و رئیس جمهور جدید فکر کرده هرچه رئیس جمهور قبلی کرده همه را باید تغییر دهد و یا با تغییر یک وزیر و یا یک مدیر خیلی از سیاست ها تغییر یافته است.

به گزارش تسنیم، اسحاق جهانگیری که در دومین همایش اقتصاد ایران سخن می گفت، اظهار کرد: امروز دغدغه مسئولان اول کشور از مقام معظم رهبری تا دیگر مسئولان این موضوع است که معتقدند مسائل اقتصادی اولویت اول است و همه مسائل دیگر از این موضوع سرچشمه می گیرد. وی گفت: دشمنان کشور نیز هر وقت بخواهند ایران را تهدید کنند مهمترین تهدید آنها تحریم های اقتصادی است.

جهانگیری گفت: آنها سعی می کنند با هر بهانه ای اقتصاد ایران را نشانه بروند و این هم گواهی آن است که فشار بر اقتصاد ایران از منظر مخالفان جدی است.

معاون اول رئیس جمهور گفت: از دهه 40 ایران سعی کرد که با ایجاد برنامه های توسعه صنعتی شود که در همان زمان کره جنوبی، آرژانتین و برزیل هم کار خود را شروع کردند و چند دهه بعد مالزی هم این کار را شروع کرد اما الآن که نگاه می کنیم می بینیم فرصت های ایران برای توسعه از آنها خیلی بیشتر بوده ولی از آنها عقب تر هستیم.