آرشیو سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۹۶
صفحه آخر
۱۲

راهپیمایی در کردستان عراق علیه بی کفایتی مسئولان/مردم مقر حزب بارزانی را به آتش کشیدند

صدها تن از ساکنان استان «سلیمانیه» عراق علیه شرایط سخت اقتصادی و بی کفایتی سران اقلیم کردستان، تظاهرات کردند و خواستار سرنگونی دولت خودمختار در «اربیل» شدند.

در این تظاهرات مقر حزب متعلق به «مسعود بارزانی» توسط معترضان خشمگین، به آتش کشیده شد.

.معترضان خواستار سرنگونی دولت خودمختار منطقه اقلیم کردستان عراق شدند و از «حیدر عبادی» نخست وزیر عراق خواستند برای پایان دادن به شرایط سخت موجود، مداخله کند. از جمله کسانی که در این اعتراضات، حضور پررنگی داشتند، کارکنان اداره راهنمایی و رانندگی بودند.منطقه کردستان عراق، سه استان اربیل، سلیمانیه و «دهوک» را دربرمی گیرد و علاوه بر آن، بخشی از ساکنان استان کرکوک عراق هم کرد هستند.در پی برگزاری همه پرسی جدایی سوم مهر در منطقه خودمختار کردستان عراق، مناسبات میان بغداد و اربیل، تیره شده و دولت عراق کنترل فرودگاه ها، چاه های نفتی کرکوک و گذرگاه های منطقه کردستان را در دست گرفته است.

انتخابات

«نیچروان بارزانی» نخست وزیر اقلیم کردستان عراق، از پارلمان اقلیم خواست، طی سه ماه آینده، موعد انتخابات پارلمانی و ریاستی منطقه کردستان را مشخص کند.بارزانی در نامه خود به پارلمان به این نکته هم اشاره کرد که برگزاری انتخابات در منطقه کردستان، مشکلات موجود را می تواند حل کند.

مهرماه گذشته کمیته عالی انتخابات اقلیم کردستان عراق اعلام کرده بود که انتخابات پارلمانی و ریاستی اقلیم، اول نوامبر (11 آبان) برگزار می شود. اما انتخابات در زمان مذکور، برگزار نشده است.