آرشیو سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۹۶
صفحه آخر
۱۲

به رغم حصول توافق برای توقف کشتار مسلمانان؛ دیده بان حقوق بشر: ارتش میانمار همچنان مشغول قتل عام مسلمانان است

دیده بان حقوق بشر می گوید بررسی هایش نشان می دهد، به رغم توافق هایی که بین دولت و ارتش میانمار با برخی کشورها درباره بحران مسلمانان روهینگیایی حاصل شده بود، ارتش میانمار به قتل و کشتار و سوزاندن خانه و مزارع مسلمانان ادامه می دهد.

اوایل آذر ماه بنگلادش و میانمار برای مهیا شدن فضای میانمار جهت بازگشت مسلمانان آواره روهینگیایی توافق کردند اما نه تنها این توافق عملی نشده بلکه خبر رسیده ارتش میانمار همچنان به جنایات خود علیه مسلمانان ادامه می دهد. دیده بان حقوق بشر دیروز اعلام کرده، ارتش میانمار 40 خانه دیگر متعلق به اقلیت مسلمانان میانماری را حتی بعد از امضای توافق با بنگلادش برای بازگرداندن آوارگان به آتش کشیده است. آنطور که خبرگزاری فرانسه اعلام کرده، گزارش دیده بان حقوق بشر تصریح می کند «این مسئله نشان داد توافق میان دو کشور جدی گرفته نشده و هیچ تعهد واقعی برای بازگردانی امن آوارگان وجود ندارد...

بر اساس تصاویر ماهواره ای به دست آمده معلوم می شود ارتش میانمار همچنان خانه های مردم روهینگیا را می سوزاند و زمانی که توافق میان دو کشور به امضا رسید، ده ها خانه در همین مدت در استان راخین محل اسکان مردم روهینگیا به آتش کشیده شد.» از اوایل شهریور ماه تاکنون، بیش از 650 هزار مسلمان روهینگیا به دلیل حملات، تجاوز، کشتار و تخریب ارتش میانمار به بنگلادش گریخته اند. پزشکان بدون مرز اخیرا اعلام کرده اند که حداقل 9 هزار مسلمان روهینگیایی در استان راخین توسط نیروهای امنیتی و ارتش میانمار کشته شده اند. طبق این گزارش پزشکان بدون مرز، بیش از 71 درصد موارد مرگ و میر مسلمانان روهینگیا یعنی 6 هزار و 700 نفر بر اثر اعمال خشونت بوده است. این آمارها شامل 730 کودک زیر 5 سال است. به اعتقاد کارشناسان، جنایات هولناک ارتش و دولت میانمار که با همراهی بودائیان افراطی و سلاح های اسرائیلی انجام می شود، با هدف نسل کشی مسلمانان صورت می گیرد!