آرشیو سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۹۶
حوادث - اخبار کشور
۱۱

اهدای 5 میلیون تومان به سرپرستان خانوارهای زلزله زده

رئیس جمعیت هلال احمر کشور، از اهدای 5 میلیون تومان از کمک های مردمی به سرپرستان خانوارهای زلزله زده کرمانشاه خبر داد و گفت: 5 میلیون تومان نیز به کسانی که صاحب فرزند شدند می دهیم.

به گزارش مهر، علی اصغر پیوندی افزود: در ادامه خدمات رسانی برنامه ما اهدای پنج میلیون تومان از محل کمک های مردمی به سرپرست خانواده ها است که بعد از اربعین درگذشتگان این حادثه، عملی خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین به خانواده هایی که طی این مدت خداوند به آنها فرزندی اهدا کرده پنج میلیون تومان تقدیم می شود.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات این نهاد توزیع اقلام ضروری شامل فرش، یخچال و تلویزیون با استفاده از کمک های مردمی است که تا عید نوروز عملیاتی خواهد شد.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: تاکنون طبق آمار و سرشماری به عمل آمده برای 50 هزار نفر دفترچه امدادی صادر شده است.

وی تصریح کرد: اقلام 72 ساعته و یک ماهه را تاکنون بین آسیب دیدگان توزیع کرده ایم و مرحله دوم سبد یک ماهه به زودی توزیع خواهد شد.

پیوندی از کمک های بی نظیر مردم در این حادثه خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون حدود 55 میلیارد تومان مردم به شماره هایی که هلال احمر اعلام کرده واریز کردند و همچنین 20 هزار تن اقلام تغذیه ای به ارزش 70 میلیارد تومان را به پایگاه های هلال احمر اهدا کردند که این نشان از اعتماد مردم به این نهاد است.

وی همچنین اضافه کرد: تاکنون حدود 120 میلیارد تومان اقلام امدادی شامل چراغ، والور، چادر، پتو و... از طرف هلال احمر تقدیم مردم منطقه حادثه دیده شده است.