آرشیو سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۹۶
اخبار کشور
۲
خبر ویژه

آقای عارف! چند بار از دولت درباره ناکارآمدی اقتصادی توضیح خواسته اید

رئیس فراکسیون امید برخلاف بزک کاری های چند سال اخیر مدعیان اصلاح طلبی اذعان کرد اقتصاد همچنان در رکود به سر می برد و مردم، ادعای تورم تک رقمی را احساس نمی کنند.

محمدرضا عارف در جمع مدیران شهرری گفت: مردم با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند و شایسته ملت بزرگوار ما نیست که این حجم از مشکلات که از گذشته هم وجود داشته بر دوش آنها سنگینی کند.

عارف افزود: باید با تلاش دولت و مجلس، کشور از رکودی که در آن گرفتار شده است خارج شود و امیدوارم با اصلاحاتی که در بودجه 97 از سوی نمایندگان مجلس صورت می گیرد سال آینده سال رونق اقتصادی در کشور باشد.

وی گفت: علی رغم تلاش های صورت گرفته اما مردم تورم تک رقمی را به صورت ملموس احساس نمی کنند و شاهد گلایه های مردم از افزایش قیمت برخی کالاهای مصرفی هستیم که باید در این زمینه در اسرع وقت چاره اندیشی شود.

عارف توضیح نداده که وی و فراکسیون متبوع وی چند بار از دولت و رئیس جمهور درباره آمارهای غیرواقعی و نارضایتی مردم سوال کرده و توضیح جدی خواسته اند.

یادآور می شود آقای روحانی در تبلیغات انتخاباتی سال 92 می گفت معیار تورم، جیب مردم است نه آمارها. اما طی چند سال اخیر درحالی که جیب مردم، ارزیابی دیگر از تورم به دست می داده، وی و دیگر دولتمردان آمارهایی ارائه داده اند که با واقعیت های زندگی مردم نمی خواند.