آرشیو سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶، شماره ۳۰۳۸
حوادث
۱۱

پنج قاره

رکورد سفر دریایی به دور دنیا شکسته شد

یک دریانورد فرانسوی رکورد سفر دریایی به دور دنیا را شکست. فرانسوا گابار روز یکشنبه سفر دریایی خود دور زمین را بعد از گذشت 42 روز و 16 ساعت و 40 دقیقه و 35 ثانیه به اتمام رساند و توانست رکورد قبلی این عنوان را بیش از شش روز ارتقا دهد. این دریانورد سفر خود را از روز چهارم نوامبر با یک قایق بادبانی آغاز کرد و سفر خود را بدون وقفه تا آخر ادامه داد. رکورد قبلی سفر دریایی به دور دنیا از سوی یک فرانسوی به نام توماس کوویل به دست آمده بود. پیش از این هم یک فرانسوی دیگر در سال 2004 رکورد سفر دریایی دور دنیا را به خود اختصاص داده بود. رکورد تازه گابار برای ثبت رسمی باید از سوی «شورای جهانی ثبت سرعت دریانوردی» تایید شود که برای این کار باید اطلاعات موقعیت یاب قایق را به دقت بررسی کند.

آتش سوزی مرگ بار در مغازه شکلات فروشی

حادثه آتش سوزی در یک مغازه شکلات فروشی در شهر بمبئی هند 12 کشته برجا گذاشت. مقامات محلی شهر بمبئی با اعلام خبر وقوع آتش سوزی در این مغازه شکلات فروشی اظهار کردند: تمامی این 12 نفر از داخل مغازه نجات داده شدند اما در مسیر انتقال به بیمارستان بر اثر شدت جراحات جان باختند. گفته شده است قربانیان این حادثه آتش سوزی از کارگران مغازه بوده اند که در همان مغازه نیز زندگی می کردند. آتش سوزی از طبقه همکف فروشگاه آغاز شد و همین امر باعث شد که کارگران در قسمت زیر شیروانی گرفتار شوند و این قسمت مدتی بعد به دلیل گرما فرو ریخت. درحال حاضر علت آتش سوزی مشخص نیست اگرچه عدم رعایت نکات ایمنی اغلب عامل بروز این حوادث است. کارشناسان در حال بررسی جزئیات حادثه هستند.

افزایش تلفات توفان فیلیپین

رسانه های داخلی فیلیپین اعلام کردند: شمار تلفات توفان استوایی در این کشور به 27 نفر افزایش یافته است. وقوع این توفان استوایی که با رانش زمین و جاری شدن سیل در استان «بیلیران» همراه بوده دست کم 27 نفر را کشته و 24 نفر دیگر در این حوادث ناپدید شده اند. بنابر اعلام رسانه های محلی، این توفان خسارتی شدید به زیرساخت ها وارد کرده و تخریب پل ها موجب قطع ارتباط برخی از روستاهای این استان شده است. همچنین نزدیک به 11 هزار نفر به دلیل وزش شدید باد و بارش باران در بنادر سراسر این کشور گرفتار شده اند.