آرشیو سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۹۶
اخبار کشور
۳

ورود پیکر مطهر 55 شهید دفاع مقدس به میهن اسلامی

پیکرهای پاک 55 شهید دوران دفاع مقدس صبح دیروز با استقبال جمعی از مردم خرمشهر، خانواده های شهدا و مسئولان، از مرز شلمچه در خوزستان وارد کشورمان شد.

رئیس کمیته جست وجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح در این باره به خبرنگاران گفت: عملیات جست وجوی پیکرهای شهدا در محورهای غرب و جنوب عراق (واسط) و مناطق مختلف از جمله جزایر اروند، شلمچه، مجنون و شرق دجله انجام شده است.

سرتیپ پاسدار سیدمحمد باقرزاده افزود: تفحص پیکرهای شهدا با تقویت دستگاه های مهندسی سرعت بیشتری گرفته است.

وی اظهارکرد: این شهدا شامل 20 شهید ژاندارمری، 10 شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران مربوط به تک دشمن در سال 67 در منطقه زویدات و 23 شهید مربوط به عملیات رمضان در منطقه کتیبان و 2 شهید در غرب اروندرود و مربوط به عملیات کربلای 4 هستند.

پیکرهای 55 شهید دفاع مقدس ایران در مقابل 46 جسد کشته شدگان رژیم بعث در مرز شلمچه تبادل شد.

فرمانده کمیته جست وجوی مفقودان دفاع مقدس در حاشیه مراسم استقبال از پیکر 55 شهید دفاع مقدس از پایان عملیات تفحص در مناطق «فاو» و «ام الرصاص» عراق در 6 سال اخیر خبر داد.

وی بر ادامه تفحص در خاک عراق تاکید کرد و گفت: با وجود پایان عملیات تفحص در مناطق «فاو» و «ام الرصاص»، عملیات تفحص همچنان در 9 جزیره دیگر و همچنین در مناطقی از جمله منطقه عمومی شلمچه تا کوشک عراق و جزایر مجنون شمالی و جنوبی، شرق دجله و زویدات ادامه دارد. فرمانده کمیته جست وجوی مفقودان دفاع مقدس در ادامه به بازگشت 55 شهید دوران دفاع مقدس امروز و از مرز بین المللی شلمچه اشاره کرد و گفت: این شهدا در عملیات تفحصی که در ماه رمضان انجام شد کاوش شدند که 30 شهید از 55 شهید مربوط به تک دشمن در سال 67 در منطقه زویدات هستند. وی افزود: از30 شهید که مربوط به تک دشمن است 20 شهید ژاندارمری و ناجای فعلی و 10 شهید مربوط به ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

سردار باقرزاده ادامه داد: علاوه بر این، در منطقه عمومی شرق بصره در محدوده نهر کتیبان 23 شهید که به عملیات خیبر و رمضان مربوط هستند تفحص شدند و در غرب رودخانه اروند هم دو شهید کاوش شدند که به عملیات کربلای 4 مربوط هستند.

وی بیان کرد: امروز در مجموع 55 شهید ایران دوران دفاع مقدس در مقابل 46 جسد کشته شدگان رژیم بعث در مرز شلمچه تبادل شد.