آرشیو سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۹۶
اخبار کشور
۱۰

آیت الله مکارم شیرازی: نباید در برابر هجمه دشمن منفعل عمل کرد

استاد درس خارج حوزه با بیان اینکه امروزه رسانه های فاسد برای تخریب عقاید نسل جوان فوق العاده کار می کنند، گفت: در برابر این هجمه ما نباید دست روی دست بگذاریم یا بگوییم کار کردن فایده ندارد.

به گزارش رسا، این مرجع تقلید در دیدار معاون فرهنگی و جمعی از مسئولان حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به مقام والای بانوی کرامت گفت: یکی از افتخارات مردم قم همجواری با حرم مطهر حضرت معصومه(س) است و در روایات بشارت داده شده که فرزند حضرت زهرا(س) در قم مدفون می شود.

وی با بیان اینکه در روایات آمده قم حرم اهل بیت(ع) است، ابراز داشت: از فضائل قم به برکت حضرت معصومه(س) این است که علم و معارف از این شهر به تمام عالم گسترش پیدا می کند.

آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: امروز ندای فرهنگی قم به جهان می رسد که از برکات کریمه اهل بیت(ع) است، قم کانون علمی بزرگ اسلام است و در دنیای اسلام کانون علمی همانند حوزه علمیه قم وجود ندارد.

استاد درس خارج حوزه با تاکید بر توجه بیشتر به جنبه های فرهنگی در برنامه های حرم مطهر، بیان داشت: تولیت آستانه مقدسه و همکاران ایشان باید نتیجه گیری فرهنگی از برنامه های حرم مطهر داشته باشند تا مردم دسته خالی از زیارت باز نگردند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: باید کاری کرد زیارت زائران توام با معرفت باشد و کارهای فرهنگی انجام شود، باید برنامه های ویژه فرهنگی پیاده و آثار آن منتشر شود تا شاهد اثرگذاری در جامعه باشیم.

وی با بیان اینکه امروزه رسانه های فاسد و مفسد برای تخریب عقاید مسلمین به ویژه نسل جوان فوق العاده کار می کنند، گفت: در برابر این هجمه ما نباید دست روی دست بگذاریم یا بگوییم کار کردن فایده ندارد بلکه باید فعالیت کرده و از سرمایه هایی مانند حرم مطهر استفاده کنیم.

آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: شیعه سرمایه های بسیاری دارد که خداوند در اختیار آن قرار داده اما باید از آن استفاده کند، باید استفاده فرهنگی کرد و به صورت ویژه بر نسل جوان، خواهران و زنان که در معرض توطئه های بیشتری قرار دارند کار شود تا با روحیه تازه ای از سفر به شهر مقدس قم باز گردند.