آرشیو سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۹۶
اخبار کشور
۱۰

لاریجانی در ششمین همایش ملی نقش پژوهش در فرایند قانون گذاری: رکود پابرجاست؛ رونق اقتصادی ایجاد نشده است

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما با رکود مواجهیم و رونق اقتصادی ایجاد نشده است، گفت: ما باید به رونق تولید کمک کنیم، ایجاد رونق در کنار فشارها اقتضا می کند که مصائب تولیدکنندگان به درستی درک شود چون آنها در خط مقدم هستند.

به گزارش فارس، علی لاریجانی در ششمین همایش ملی نقش پژوهش در فرایند قانون گذاری که در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با تاکید بر اینکه نگاهمان به قانون گذاری باید از سنخ متعارف تغییر کند چون کشور شرایط ویژه ای دارد، خاطرنشان کرد: از قبل هم توصیه کرده ایم که مرکز پژوهش ها به مراکز علمی کشور مرتبط باشد و از ظرفیت های آنها استفاده کند.

وی با بیان اینکه قانون برنامه تکالیفی برای کشور مشخص کرده است، اظهار داشت: در هنگام بودجه ریزی باید به تحقق آن تکالیف توجه شود و مرکز پژوهش ها نیز باید در این زمینه به مجلس کمک کند و اگر دولت نیز در این خصوص بودجه ای در نظر نگرفت مرکز پژوهش ها جبران کند و برای مثال کاهش 15 درصدی استخدامی کشور که در بودجه آمده را مشخص کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از روند فعلی کشور و نوع تامین بودجه برای بخش عمرانی، تصریح کرد: این روال شرایط کشور را بهبود نمی دهد که برای جبران کمبود بودجه عمرانی از اوراق استفاده شود و انجام متمادی این اقدام ما را با دولتی فرومانده مواجه می کند.

لاریجانی با بیان اینکه ما با رکود مواجهیم و رونق اقتصادی ایجاد نشده است، گفت: ما باید به رونق تولید کمک کنیم، ایجاد رونق در کنار فشارها اقتضا می کند که مصائب تولیدکنندگان به درستی درک شود چون آنها در خط مقدم هستند.