آرشیو سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۹۶
ورزشی
۹

ریزه اسپور شکایتش از پرسپولیس را پس گرفت، 790 هزار یورو بخشیده شد

سرپرست باشگاه پرسپولیس با تشریح جزئیات مذاکرات با مسئولان باشگاه ریزه اسپور ترکیه گفت: اختلافات ما در این پرونده برطرف شد و فقط فیفا باید تصمیم نهایی را بگیرد.

حمیدرضا گرشاسبی اظهار داشت: خوشبختانه سفر آقای روحانی به ترکیه زمینه را برای ما فراهم کرد که بتوانیم با رایزنی کار را پیش ببریم. بعد از مذاکراتی که با مسئولان سیاسی کشور داشتیم توانستیم به راهکار دست پیدا کنیم. در جلسه بعدی که شش ساعت طول کشید گفتند یا طارمی را به ما بدهید یا علیپور را. ما هم گفتیم شما ما را از نقل و انتقالات محروم کرده اید و اگر بخواهیم این دو بازیکن را بدهیم مشکلات ما بیشتر می شود.

وی افزود: در این جلسه ما اعلام کردیم که شکایت مان را از باشگاه ترکیه ای پس خواهیم گرفت. تلاش کردیم که رضایت طارمی را هم بگیریم که توانستیم این رضایت را هم بگیریم و اینها اعلام کردند که دیگر شکایتی از مهدی طارمی ندارند. ما این خاکریز را رد کردیم و حالا رسیدیم به خاکریز فیفا. اصل کار ما اینجاست که بتوانیم این محرومیت ها و پنجره های بسته شده را باز کنیم و مشکل پرسپولیس برطرف شود.

در این قرارداد آمده است باشگاه ریزه اسپور علاوه بر اینکه از شکایتش صرفنظر کرده است کمک کند تا پرونده پرسپولیس در فیفا هم بسته شود. باشگاه ریزه اسپور اعلام کرده که نسبت به شکایت پرونده مهدی طارمی رضایت کامل خود را اعلام می دارد. این قرارداد ملاک رفع کامل اختلافات می باشد و پرسپولیس می تواند این تفاهم نامه را جهت رفع محرومیت ها به دادگاه بین المللی و فیفا ارائه کند و ریزه اسپور حق هیچگونه اعتراضی نخواهد داشت. دو باشگاه با یکدیگر تفاهم نامه ای امضا و تاکید کردند که هیچ مشکلی با یکدیگر ندارند و امیدوارم فیفا هم کاسه داغتر از آش نشود و این مشکل حل شود. براساس این قرارداد ما هیچ پولی به باشگاه ترکیه ای پرداخت نخواهیم کرد و 790 هزار یورو جریمه ای که در نظر گرفته بودند بخشیده شده است و باید فیفا هم آن را تایید کند.