آرشیو سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۷۰
اقتصادی
۶

گزیده

قاچاقچیان کالا و ارز از خدمات مالی و بانکی محروم می شوند

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: افرادی که در زمینه قاچاق، تخلف کنند از خدمات مالی، بانکی، بیمه ای، حمل و نقل، گارانتی و نگهداری محروم می شوند. به گزارش ایرنا، سیدحسن حسینی شاهرودی افزود: در نشست کمیسیون، لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بررسی شد و مواد الحاقی این لایحه به تصویب رسید که بر اساس آن وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف به ابلاغ ضوابط و شرایط تجاری در فرآیندهای تجارت و همچنین ایجاد سامانه در این راستا طی سه ماه شد.

باید بتوانیم واردزنجیره جهانی تامین شویم

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در رابطه با راهکارهای توسعه صادرات قطعات و لوازم یدکی خودرو و انواع موتورسیکلت گفت: باید بتوانیم وارد زنجیره جهانی تامین شویم. به گزارش سازمان توسعه تجارت ایران، «مجتبی خسروتاج» گفت: به دلیل حجم گردش مالی و میزان اشتغال این صنعت باید توجه بیش از پیش به آن شود.

سهم آب شرب در سبد هزینه خانوار فقط سه دهم درصد است

معاون راهبری و نظارت و بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، با اشاره به اینکه به طور میانگین هر مشترک در ماه 12هزار تومان بابت هزینه آب مصرفی پرداخت می کند، گفت: سهم آب شرب در سبد خانوار فقط سه دهم درصد است. «شاهین پاکروح» در گفت و گو با ایرنا، افزود: با توجه به هزینه هایی مانند هزینه مکالمات تلفنی، اینترنت و... که همه مردم با آن مواجه هستند، می توان دریافت که سهم آب شرب در سبد هزینه های خانوار چقدر ناچیز است.