آرشیو سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۷۰
جهان
۲۰

آسیا

ماکرون: ماموریت نیروهای ائتلاف دو ماه دیگر در سوریه پایان می یابد

رئیس جمهوری فرانسه با تاکید بر پایان ماموریت نیروهای ائتلاف تا حداکثر 2 ماه آینده(فوریه) مدعی شد این نیروها تا این زمان موفق به شکست داعش در سوریه خواهند شد. این در حالی است که بزرگترین عامل تاثیرگذار در شکست های پیاپی داعش در سوریه همکاری روسیه با ارتش سوریه در این نبرد بوده است.

به گزارش ایسنا، امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه در مصاحبه تلویزیونی تفصیلی با فرانس 2 با تاکید بر بیانیه رسمی مقام های عراقی در شکست کامل داعش در این کشور گفت: گمان می کنم، اوسط یا اواخر فوریه ما هم در سوریه به پیروزی دست پیدا کنیم. پس از شکست داعش باید با «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه و نمایندگان او مذاکره کنیم. وی در عین حال مدعی شد: اسد باید بابت جرایمی که علیه مردم کشورش مرتکب شده است، در پیشگاه عدالت بین الملل پاسخگو باشد.

مانور محرمانه بی سابقه سئول با واشنگتن

تنها یک هفته پس از سفر ناموفق رئیس جمهوری کره جنوبی به چین با هدف تشویق مقامات این کشور در افزایش تحریم ها علیه پیونگ یانگ که واکنش منفی کره شمالی را در پی داشت، واشنگتن و سئول در اقدامی نادر رزمایش مشترکی را به صورت محرمانه با هدف اجرای تمرینات نفوذ به خاک کره شمالی و خارج کردن تسلیحات کشتار جمعی از این کشور در صورت بروز درگیری برگزار کردند.

به گزارش ایرنا، روز گذشته روزنامه رودونگ سینمون، ارگان حزب حاکم کار در کره شمالی در گزارشی نوشت مون جایه این، رئیس جمهوری کره جنوبی در سفر به چین از مقام های پکن خواسته، تحریم ها علیه پیونگ یانگ را افزایش دهند. این روزنامه نوشت سئول قصد دارد با چنین اقداماتی از انزوایی خارج شود که به دلیل همراهی با سیاست های خصمانه امریکا گرفتار آن شده است. این در حالی است که چنین اقداماتی از سوی سئول خطر رویارویی دو کشور را افزایش می دهد. سئول در کنار تلاش برای افزایش تحریم ها علیه پیونگ یانگ و افزایش گمانه زنی ها برای عملیات نفوذی براندازانه واشنگتن در خاک کره شمالی، در اقدامی نادر به همراه امریکا رزمایشی با موضوع نفوذ به خاک کره شمالی برگزار کردند به گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی این رزمایش مشترک به صورت تقریبا محرمانه در منطقه ای به نام کمپ استانلی در شمال پایتخت کره جنوبی و با نام ضربت جنگجویان برگزار شده است.