آرشیو سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۹۷
سیاسی
۲

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد:اطلاع رسانی پرونده های قطعی برای جلوگیری از شایعه سازی

رئیس قوه قضاییه با بیان این که دشمن بیرونی و جاهل درونی از خلا اطلاع رسانی قوه قضاییه سوء استفاده می کنند، خاطرنشان کرد: مسئولان قضایی باید در حد ضرورت و تا جایی که نحوه پاسخگویی شبیه به جدل و کشمکش نشود، به شبهاتی که مطرح می شود، پاسخ دهند و به تبیین کارهایی که انجام می شود، بپردازند.

آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی افزود: به عنوان مثال، در مورد شخصی که محکوم می شود گاهی بزرگنمایی می کنند و با انتشار مطالب خلاف واقع به بهانه های حقوق بشری، از این شخص یک قهرمان می سازند در حالی که اتهامات و محکومیت این فرد آن چیزی نیست که در رسانه هایشان بیان می کنند. در این گونه موارد دستگاه قضایی باید برای جلوگیری از شایعه پراکنی ها و تشویش اذهان و افکارعمومی، پس از قطعیت رای، برخی جزئیات موضوع را به اطلاع مردم برساند. متاسفانه ما چون خودمان مدام درگیر پرونده ها و موضوعات مختلف در دستگاه قضایی هستیم، تصور می کنیم دیگران نیز از مسائل مورد بررسی ما مطلع هستند در حالی که این گونه نیست.

وی با اشاره به انواع هجمه ها به دستگاه قضایی، گفت: مسئولان دستگاه قضایی، قضات و کارکنان قوه قضاییه هرگز نباید از این هجمه ها ناامید شوند و در کارشان کاستی یا نقصی پدید آید، زیرا دشمن با حملات، هجمه ها و ارزیابی های غیرمنصفانه خود دقیقا به دنبال ایجاد تردید و در نتیجه پدید آوردن کاستی در کار و خدمت رسانی دستگاه قضایی است که بر این اساس بهترین پاسخ دندان شکن به دشمن، خدمت رسانی بیشتر و حل مشکلات مردم است.

رئیس قوه قضاییه در عین حال تصریح کرد: ما در کنار خدمت رسانی باید نسبت به تبیین و روشنگری درباره خدمات و تلاش های مجموعه دستگاه قضایی نیز اهتمام داشته باشیم. در جلسه ای که اخیرا با جمعی از دانشجویان داشتم به این جمع بندی رسیدم که بسیاری از تصورها از دستگاه قضایی ناشی از عدم تبیین پاره ای از مشکلات این دستگاه است که تبیین آنها در کنار تشریح خدمات و تلاش های قوه قضاییه کار چندان دشواری هم نیست.

آملی لاریجانی گفت: همه مسئولان، قضات و کارکنان قوه قضاییه باید محکم و استوار خدمت کنند و هرگز از هجمه ها هراسی به دل راه ندهند.