آرشیو سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۹۷
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰

8 نامزد به کنار تشک آمدند

خادم و جدیدی در سرشاخ

امروز مجمع انتخابات ریاست فدراسیون کشتی برگزار می شود و با وجود آن که بسیاری رسول خادم را در این انتخابات بی رقیب می دانند، اما رقیب دیرینه او در کشتی دوباره رودرروی رئیس کنونی فدراسیون قرار گرفته است.

حمید بنی تمیم، احد پازاج، محمدرضا توپچی، عباس جدیدی، عبدالله چمن گلی، رسول خادم، امین رشید لمیر و نقی کلانتری هشت نامزد مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون کشتی هستند که صبح امروز با اعلام برنامه های خود با یکدیگر رقابت می کنند. در میان این افراد، اما رقابت رسول خادم و عباس جدیدی از دیگر نامزدها جداست؛ دو رقیب دیرینه سنگین وزن تیم ملی که سابقه طولانی در رقابت با هم دارند.

جدیدی یکی از منتقدان رسول خادم است که دو روز پیش از انتخابات با انتشار بیانیه ای برنامه های خود برای ریاست فدراسیون را ارائه کرد. ضمن این که مدعی شد مدارکی در اختیار دارد که برخی روسای هیات های کشتی، دوشغله هستند و از لحاظ قانونی نمی توانند در مجمع کشتی حضور داشته باشند. او با این اقدام از مراجع ذی صلاح نیز درخواست کرده بود مجمع را لغو و به وضعیت دوشغله های مجمع رسیدگی کنند.

آنچه مسلم است رئیس فدراسیونی که امروز انتخاب می شود، ضمن آن که باید روابط فدراسیون را با اتحادیه جهانی همچنان تقویت کند، باید به فکر بودجه سالانه بیش از 175 میلیارد تومانی برای هر یک از چهار سال دوره مدیریت خود باشد که با توجه به شرایط اقتصادی کشور و کاهش بودجه ورزش به نظر می رسد این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است و شاید این رشته را وارد چالش کند.