آرشیو چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۹۸
جامعه
۱۷

ماموریت؛ واگذاری منابع طبیعی

رئیس انجمن جنگلبانی با اشاره به حکم وزیر جهاد کشاورزی برای رئیس جدید سازمان جنگل ها به منظور ایجاد باغ گفت: این کار اصلا ارتباطی به وظایف این سازمان ندارد و ماموریت رئیس جدید، واگذاری منابع طبیعی است.

به گزارش مهر، هادی کیادلیری با اشاره به دستور وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر «ایجاد باغ های دیم سازگار با محیط در اراضی شیبدار» افزود: با انتصاب ایشان به نوعی پازل تخریب محیط زیست کامل شده و درواقع پیام این حکم، واگذاری اراضی ملی به بهانه کشت روی اراضی شیب دار و توسعه باغ هاست؛ درحالی که در شرح وظیفه سازمان جنگل ها هیچ جا تعریف نشده که توسعه باغ و کشاورزی بدهد.

رئیس انجمن جنگلبانی افزود: غیر از این که این کار اصلا هیچ ربطی به وظیفه سازمان جنگل ها ندارد، باید پرسید مگر در همین کشاورزی هایی که دارید بهره وری ها را بالا بردید؟ همین کشاورزی ای که تمام مملکت داد می زنند که باعث نابودی آب کشور شده است.

کیادلیری با اشاره به این که روحانی دولت خود را محیط زیستی خوانده است، عنوان کرد: ما که براساس ادعا نگاه نمی کنیم، براساس نتیجه می بینیم. الان تمام ادعا و تصمیم هایی که در این راستا بوده همه شان اشتباه بوده و اینجا در سازمان جنگل ها به فاجعه آمیزترین شکلش بوده است، چون سازمان جنگل ها یک بخش اجرایی است و مثل محیط زیست نظارتی نیست.