آرشیو پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۷۲
صفحه اول
۱

توقف تحصن دو دانشجوی ستاره دار، پس از قول مساعدت وزیر علوم

دو دانشجوی ستاره داری که در اعتراض به منع ادامه تحصیل شان در روزهای گذشته در برابر وزارت علوم تحصن کرده بودند با قول مساعد وزیر علوم و فراکسیون حقوق شهروندی مجلس به تحصن خود پایان دادند. مهدیه گلرو، یکی از دو دانشجوی ستاره دار در صفحه توییتری خود از توقف دو هفته ای این تحصن بر اساس قول نمایندگان و وزیر علوم برای پیگیری مساله خبر داد. گلرو گفت که این تصمیم پس از حضور روز گذشته او در جلسه فراکسیون حقوق شهروندی مجلس شورای اسلامی گرفته شده است. مجید دری نیز با انتشار فیلمی از دیدارش با وزیر علوم خبر داد و گفت منصور غلامی، وزیر علوم در این دیدار بر برنامه خود برای پایان دادن به روند ستاره دار شدن دانشجویان تاکید کرده و قول مساعد داده است که موضوع پرونده این دو دانشجوی ستاره دار تا هفته آینده پیگیری و تعیین تکلیف شود.

نایب رئیس فراکسیون حقوق شهروندی گفت: پس از اعتراض دو دانشجوی محروم از تحصیل در برابر ساختمان وزارت علوم و موضع گیری وزیر علوم درباره وضعیت دانشجویان محروم از تحصیل فراکسیون حقوق شهروندی پیگیری این موضوع را در دستور کار خود قرار داد.

فاطمه سعیدی در گفت وگو با ایسنا با بیان این مطلب اظهار کرد: روز گذشته نیز رئیس جمهوری بسیار صریح و شفاف به وزیر علوم دستور داد که نباید دانشجوی ستاره دار داشته باشیم.

مجموعه این تحولات باعث شد تا فراکسیون حقوق شهروندی از این دو دانشجوی محروم مانده از تحصیل دعوت کند تا شنونده صحبت آنان باشد. نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: بر این اساس خانم گلرو امروز به مجلس مراجعه و در جلسه ای با اعضای هیات رئیسه فراکسیون حقوق شهروندی توضیح کاملی درباره وضعیت خود داد.

وی خاطرنشان کرد: فراکسیون حقوق شهروندی خود را ملزم می داند حق ادامه تحصیل دانشجویان را پیگیری کند. در همین رابطه طی توافقی که داشتیم قرار شد موقتا و به مدت دو هفته این تحصن پایان پذیرد تا نمایندگان در فضایی مناسب تر مساله را پیگیری و حل کنند.

سعیدی همچنین بیان کرد: در دیداری که با وزیر علوم داشتم ایشان نیز قول مساعد داد تا این مشکل حل شود بویژه اینکه روز گذشته رئیس جمهوری در این زمینه صراحتا دستور داده است. بنابراین ما امیدواریم از ترم تحصیلی آینده دانشجویان محروم از تحصیل بتوانند به دانشگاه بازگردند.