آرشیو شنبه ۲ دی ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۹۹
اخبار کشور
۱۰

امام جمعه قم: مجلس در بررسی بودجه حل مشکلات معیشتی مردم را مدنظر قرار دهد

امام جمعه قم گفت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید تلاش کنند تا بودجه بندی به گونه ای باشد که مشکلات اقتصادی و روزمره مردم حل شود.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی در خطبه های نماز جمعه قم ابراز داشت: چهارم دی مصادف با بیست و پنجم دسامبر سالروز تولد پیامبر صلح و دوستی، مهربانی و مودت حضرت عیسی(ع) است؛ این روز را به تمام مسیحیان تبریک می گویم و از مسیحیان می خواهم که در مسیر و راه این پیامبر حرکت کنند.

وی با اشاره به 5 دی روز ایمنی در برابر زلزله، گفت: روز پنجم دی ماه مصادف با واقعه زلزله بم، در تقویم رسمی کشور روز ملی ایمنی در برابر زلزله نام گذاری شده است؛ نام گذاری این روز به عنوان روز ملی ایمنی در برابر زلزله فرصتی را فراهم کرده است تا هر ساله با برگزاری برنامه ها و فعالیت های آموزشی و ترویجی متنوع در این روز، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره چند ده هزار قربانی این فاجعه تلخ، زمینه ارتقاء آگاهی عمومی و شاخص های ایمنی در برابر زمین لرزه در کشور فراهم شود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران با وجود فراز و فرودها و توطئه های داخلی و بین المللی با هدایت های رهبر معظم انقلاب تا تحقق تمدن نوین اسلامی پیش می رود ولی در این مقطع باید بیش از پیش به توطئه های استکبار و مزدوران منطقه ای آنها حساس باشیم و توجه کنیم.

به گزارش فارس، امام جمعه قم خاطرنشان کرد: در شرایط حاضر مردم با بصیرت و انقلابی که حماسه 9 دی را رقم زدند باید همچنان در مقابل دشمنان ایستادگی کنند چراکه با وجود مشکلات غیرقابل انکار، تنها راه رفع این مشکلات، ملتزم شدن مردم و مسئولان به هدایت های دلسوزانه مقام معظم رهبری است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تصریح کرد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید تلاش کنند تا بودجه بندی به گونه ای باشد که مشکلات اقتصادی و روزمره مردم حل شود.