آرشیو شنبه ۲ دی ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۹۹
شهرستان ها
۷

مجوز طرح های غیرفعال و بدون پیشرفت فیزیکی درجاسک ابطال می شود

جاسک - خبرنگارکیهان: معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری جاسک گفت: ابطال مجوزهای صادرشده و خلع ید زمین های واگذار شده طرح های غیرفعال و بدون پیشرفت فیزیکی بزودی آغازمی شود.

حسین باباخانی درحاشیه بازدید از طرح های اقتصادی غیر فعال درسطح شهرستان گفت: در حال پایش مجوزهای صادر شده وهمچنین زمین واگذار شده برای اجرای فعالیت های اقتصادی در شهرستان هستیم که با یک برنامه ریزی درست نسبت به تعیین تکلیف آنها اقدام می شود.

وی افزود: از سال 86 تا کنون تعداد 30 مجوز و پروانه تاسیس مرغداری در شهرستان جاسک صادر و بیش از 60 هکتار زمین نیز برای راه اندازی آنها واگذار شده اما متاسفانه فقط 7 مرغداری فعال و2 مرغداری نیز در کارگروه رفع موانع تولید تصمیم برای راه اندازی آنها گرفته شده وتعداد 22 طرح باقیمانده هیچگونه پیشرفت فیزیکی نداشته و غیرفعال می باشند.

باباخانی ادامه داد: در سایر بخش ها بویژه پرورش میگو، دامداری، دامپروری، تولید قطعات بتنی، گردشگری نیز وضع به همین منوال خواهد بود.

وی تصریح کرد به منظورحفظ حقوق بیت المال و حفاظت از زمین ملی واگذار شده وهمچنین صدور مجوز جدید به سایر متقاضیان و سرمایه گذاران مهلت 2هفته ای داده شده که در صورت مراجعه و پیگیری نکردن، مجوزهای صادره ابطال و زمین واگذار شده خلع ید وبه متقاضیان جدید واگذار می شود.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی با اشاره به برنامه های دولت تدبیر و امید در جهت رونق اقتصادی وایجاداشتغال در روستاها افزود: منابع مالی مورد نیاز جهت اعطای تسهیلات کم بهره با سود 6 و8 درصد به متقاضیان جهت ایجاد، تکمیل وسرمایه در گردش طرح های اقتصادی تامین شده وآمادگی لازم برای معرفی و اعطای وام توسط دستگاه های مرتبط و بانک ها وجود دارد.

باباخانی افزود: باتوجه به محدودیت منابع وشناور بودن اعتبارات از متقاضیان و افرادی که توان مالی برای راه اندازی طرح های خود نداشته اند درخواست می شود هرچه سریعتر به فرمانداری وادارات مربوطه مراجعه کنند.

شهرستان جاسک با 58 هزار نفر جمعیت در 300 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.