آرشیو شنبه ۲ دی ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۹۹
اقتصادی
۴

به دلیل وقوع زلزله، رکورد مصرف بنزین در تهران شکسته شد

از لحظه وقوع زلزله 5/2 ریشتری در تهران تا ساعات پایانی شب پنجشنبه بیش از 27 میلیون لیتر بنزین در تهران مصرف شد در حالی که در روزهای عادی مصرف تهران تنها حدود 13 تا 14 میلیون لیتر بنزین بیشتر نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس، شامگاه چهارشنبه زلزله ای به قدرت 5/2 ریشتر استان تهران و البرز را لرزاند. به محض وقوع زلزله در اولین ساعات روز پنجشنبه خیابان های تهران مملو از جمعیت شد و صف های نسبتا طویل در چند پمپ بنزین در مناطق مختلف تهران به وجود آمد.

در همان ساعات اولیه مسئولان شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی اعلام کردند هیچ جای نگرانی نیست و سوخت به اندازه کافی در انبارها ذخیره سازی شده است؛ اما ظاهرا این اطلاعیه ها نیز موجب کاهش نگرانی شهروندان تهرانی و البرزی نشد و تا پاسی از شب و حتی تا ساعت هشت صبح پنجشنبه همچنان می شد صف خودروها را پشت جایگاه های سوخت مشاهده کرد. ظاهرا و به گفته مسئولان شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی، تهرانی ها طی یک روز پس از زلزله در مصرف بنزین رکورد زدند به طوری که از لحظه زلزله تا ساعات پایانی شب پنجشنبه بیش از 27 میلیون لیتر بنزین در تهران مصرف شد در حالی که در روزهای عادی مصرف تهران تنها حدود 13 تا 14 میلیون لیتر بنزین بیشتر نیست.

این گزارش حاکی است جهش مصرف بنزین در استان البرز نیز دست کمی از استان تهران نداشت به طوری که به گفته مسئولان شرکت ملی پخش این استان، پس از وقوع زلزله چهارشنبه شب بیش از دو میلیون و 500 هزار لیتر بنزین از انبار نفت شهید دولتی کرج برای پمپ بنزین های استان ارسال شد و مصرف بنزین به حدود شش میلیون لیتر رسید.