آرشیو دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۶، شماره ۶۶۷۵
اقتصادی
۵

تولید کفش با برند خارجی و نشان ساخت ایران کلید خورد

مدیر طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار (تکاپو) از امضای چند قرارداد تولید کفش توسط تولیدکنندگان ایرانی تحت نام یک برند معتبر خارجی خبر داد و گفت: تولیدات این بخش با نشان «ساخت ایران» صادر می شود.

«رضا تازیکی» در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اجرای طرح تکاپو در کشور، افزود: نخستین مرحله اجرای طرح تکاپو به تولید و صادرات پوشاک با مشارکت برندهای بین المللی اختصاص داشت و مرحله دوم اجرای این طرح به تولید کفش رسیده است.

وی این اقدام را گامی برای اتصال ایران به بازارهای بین المللی دانست و گفت: پس از موفقیت طرح تکاپو در تولید و صادرات پوشاک با مشارکت برندهای بین المللی و صادرات آنها، دومین حرکت توسعه ای با امضای چند قرارداد تولید کفش توسط تولیدکنندگان کفش ایرانی تحت نام یک برند معتبر بین المللی نیز رقم خورد.

وی اظهار داشت: بزودی محصولات تولید شده در این قراردادها همگی به بازارهای خارجی با نام ساخت ایران صادر خواهد شد.

وی معتقد است: اتصال به بازارهای بین المللی و افزایش توان رقابت پذیری تولیدکنندگان ایرانی و افزایش سفارش پذیری از برندهای صاحبنام بین المللی ضمن رونق تولید و افزایش و تثبیت اشتغال واحدهای تولیدی داخلی، موجب انتقال دانش و استانداردها و تکنولوژی های روزآمد و رقابتی خواهد شد و در این مسیر کمترین وابستگی به تسهیلات خواهد بود.