آرشیو دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۶، شماره ۵۰۰۲
جامعه
۱۷

160 هزار تومان سهم ماهانه هر مددجو از اعتبارات کمیته امداد

رئیس کمیته امداد گفت: سهم هر مددجوی تحت حمایت کمیته امداد از بودجه دولتی، هدفمندی یارانه ها و کمک های مردمی به طور متوسط ماهانه 160 هزار تومان است.

به گزارش جام جم، پرویز فتاح با اعلام این که این نهاد به چهار میلیون و 500 هزار نفر خدمات می دهد، افزود: با توجه به اختصاص بودجه 4000 میلیارد تومانی به کمیته امداد، پرداخت 3100 میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه ها و کمک 2000 میلیارد تومانی مردم، سهم هر مددجوی تحت حمایت از این منابع مالی به طور متوسط ماهانه بیش از 160 هزار تومان است.

وی بابیان این که برای توسعه و ادامه روند اشتغال زایی مددجویان در سال 97 به اعتبارات قرض الحسنه بانکی بیشتری نیاز است، بیان کرد: سال 95 هزار میلیارد تومان اعتبار به این امر اختصاص یافت و این رقم در سال جاری به 2100 میلیارد تومان رسید.

فتاح با اشاره به پرداخت افزایش مستمری ماهانه مددجویان توسط دولت تصریح کرد: این موضوع علاوه براین که موجب تضعیف مدیریت کمیته امداد شده، امکان پرداخت کسورات و تامین تسهیلات را از این نهاد سلب کرده است به گونه ای که اکنون کمیته امداد با مشکلات اعتباری درگیر است.رئیس کمیته امداد با اعلام این که هم اکنون 150 هزار خانوار تحت حمایت فاقد مسکن مناسب هستند، عنوان کرد: از دولت درخواست شده است تا واحدهای مسکن مهر بدون متقاضی را حتی بدون تخصیص بودجه باهدف تامین مسکن مناسب برای مددجویان در اختیار کمیته امداد قرار دهد.

وی بابیان این که برنامه ها و سیاست های کمیته امداد موجب کاهش آمار طلاق، اعتیاد و بزهکاری های اجتماعی در میان جامعه تحت حمایت شده است، گفت: اگر وضع اقتصادی رونق نیابد، تعداد مراجعان به کمیته امداد افزایش می یابد و این نهاد باید به آسیب های ناشی از افزایش بزهکاری های اجتماعی رسیدگی کند که در ایجاد آن نقشی نداشته است.

فتاح با اشاره به این که بدنه این نهاد با تغییرات ساختاری 25 درصد کوچک شده است، اظهار کرد: در آینده نیز نیروی انسانی جدید جذب نمی شود تا بدنه کوچک تر و چابک تر شود.