آرشیو سه‌شنبه ۵ دی ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۰۲
اخبار کشور
۲

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر

33916546 تمام ساعات شبانه روز

سامانه پیام کوتاه 30002323

* آقای رئیس جمهور می خواهد با اضافه کردن 500 تومان به قیمت بنزین شغل ایجاد کند. اگر این تدبیر درستی است خب قیمت بنزین را 5 هزار تومان بکند تا بیکاری ریشه کن شود!

فخرایی

* آقای رئیس جمهور در حالی صحبت از حقوق شهروندی و زندگی شفاف و شیشه ای مسئولان می کنند که بعضی از اطرافیان و نزدیکان ایشان متهم اند چند هزار میلیارد از بیت المال تاراج کرده و ایشان در مقطع انتخابات پیگرد قانونی آنان را مساوی با اعلان جنگ دانسته اند!

57450911

* در مسجدالنبی(ص) ستون های زیادی وجود دارد که به آنها استوانه می گویند. در زمان پیامبر اعظم(ص) کاربری هایی داشته که یکی مخصوص ملاقات پیامبر (ص) با سفرای خارجی، یکی مربوط به بررسی امور زنان و... بوده است. آیا دولتمردان و مجلسی های ما نمی توانند با تاسی به چنین الگویی برای جلساتشان هزینه های چند ده میلیونی از کیسه بیت المال نکنند و غنای محتوای جلسات و رفع نیازهای مردم را اصل قرار دهند؟

41900917

* یکی از مسئولان اظهار داشته که بانک ها حق ندارند خلاف مقررات عمل کنند! حرف درستی است ولی مسئولانی را می شناسیم که بارها به خاطر زیاده خواهی هایشان مقررات را زیر پا گذاشته اند، علی رغم علم به موضوع با فتنه گران 78 و 88 همراه شده اند و به نظام و ملت آسیب رسانده اند و با حمایت از فتنه گران، نجومی بگیران، قاچاقچیان و... به کشور و تولید داخلی آسیب زده اند.

88950919

* نمونه کوچکی از بی تدبیری دولت از لپه و یا عدس در سال 92 کیلویی 4 هزار تومان بود اما اکنون در سال 96 به کیلویی 15 هزار تومان رسیده است. این موضوع در تمام اقلام خوراکی دیده می شود و مردم با روند نجومی قیمت ها در طی این چند سال مواجه بوده اند اما در بودجه 97 ظاهرا مردم فقط باید هزینه های جاری دولت را بیشتر از گذشته بپردازند!

3297013

* وزیر نفت اظهار داشته اند مشکلات کشور ناشی از این است که مدیران کشور پیر بوده و حاضر به تغییر وضع موجود نیستند. یکی از مخاطبین این گفته خود ایشان هستند چرا این روضه را برای خودشان که پا به سن گذاشته نمی خواند.

18730919

* تعدادی پزشک اورژانس هستیم. مدت 16 ماه می شود که در طرح سلامت در استان گیلان خدمت می کنیم. خدا شاهد است تاکنون یک ریال به ما نداده اند.

83730930

* پیشنهاد می شود با دعوت مسئولان آموزش و پرورش در رسانه ملی عملکرد تعاونی مسکن، صندوق ذخیره و فروشگاه های فرهنگیان مورد نقد و بررسی قرار بگیرد، تا معلوم شود که خیلی از کارها به اسم فرهنگیان ولی به نام یک عده مدیر و رئیس بوده است.

01140915

* حامیان دولت از نحوه امدادرسانی به مناطق زلزله زده کرمانشاه انتقاد می کنند در حالی که اصلا تاکنون به میزان کمک دولت در حادثه زلزله کرمانشاه اشاره نکرده اند. این حامیان دولتی میلی به ارائه آمار کمک های دولت به زلزله زدگان را ندارند زیرا از کارنامه دولت در این زمینه مطلع هستند.

میرزا خانی

* مسکن مهر پرند و پردیس تهران مدت ها است که نیمه کاره است و دولت هر سال هیچ قصدی برای تخصیص بودجه کافی و اتمام کار پروژه مسکن مهر در بودجه سال بعد، ندارد. لذا ضرورت دارد که نمایندگان مجلس در بودجه 97 فکری هم به حال این پروژه های نیمه کاره مسکن مهر بکنند.

فسایی

* اگر قیمت حامل های انرژی باید برابر با نرخ جهانی شود پس چرا در مورد حقوق کارمندان و کارگران چنین دیدی وجود ندارد؟ چرا در مواردی که عامه جامعه با آن درگیرند مسئولان اجرائی احساس همراهی و همدردی ندارند؟

پیمان نجفی و 98360935

* این چه حقوق شهروندی است که هر سال به حقوق من و امثال من کارگر صد هزار تومان اضافه می شود و به نورچشمی ها، ژن های خوب و نجومی ها چند میلیون!

53080916

* دستگاه دیپلماسی کشور با پذیرش اهداف غرب در منطقه، از آرمان و وظیفه قانونی قدرت منطقه ای شدن کشورمان عقب نشینی کرد و اسم آن را حرکت عقلانی گذاشته است. قول می دهم با این انفعال و وادادگی درمقابل غرب فشار دشمنان بیشتر خواهد شد که کمتر نمی شود.

7399 - 0990

* 17 ماه است که یارانه بنده را قطع کرده اند. چند روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری اعلام کردند پرداخت خواهد شد خوشحال شدیم ولی سپس متوجه شدیم ما را سر کار گذاشته اند. الان هم که خرشان از پل رد شده به ریش مردم می خندند و هر کاری می خواهند می کنند.

0525 - 0912

* تخم مرغ این روزها بد طوری پر درآورده و اوج گرفته است تا شاهدی باشد بر تورم تک رقمی آقای نوبخت! به ایشان توصیه می کنم مواظب باشند افزایش حقوق ها خدای ناکرده از 10 درصد فراتر نرود! فقط ای کاش برای ما توضیح می دادند با این بیکاری فرزند جوان و گرانی و داشتن دو معلول شدید جسمی، مستاجری، بدون حق نگهداری معلول و... چگونه می توان زندگی یک ماهه را با 800-700 هزار تومان اداره کرد؟!

8631 - 0918

* آمپول شبکیه چشم برای بیماران دیابتی حیاتی است ولی 20 روز است که این دارو در شهر قم پیدا نمی شود. از مسئولان وزارت بهداشت درخواست رسیدگی داریم.

2283 - 0912

* در خیابان هلال احمر تهران موتورسواران مسیر ویژه اتوبوس های سریع السیر را به قرق خود درآورده اند. عجیب این است که مامورین راهنمایی و رانندگی کاری به کار این مزاحمین ندارند!

7469 - 0910

* هواپیماهای فرودگاه مهرآباد با پروازهای خود در ساعت های نیمه شب آرامش زندگی ساکنین این منطقه را از بین برده اند. عرض می کنیم چرا قانون ممنوعیت پرواز در نیمه شب رعایت نمی شود.

6578 - 0912

* تلفن ثابت منازل واقع در بلوار توس مشهد بعد از کال زرکش مدت 10 روز است که قطع است. چرا؟ مسئولان امر پاسخ دهند.

5100 -0937

* از جانبازان شهر رویان هستم. به اتفاق تعدادی از جانبازان این شهر برای حل مشکل خود خدمت نماینده شهرستان چالوس رسیدیم با نامه نگاری ایشان و مساعدت مدیرکل بنیاد شهید استان مازندران مشکل حل شد. خواستم از طریق این ستون از این دو مسئول که گره گشایی کردند تشکر کنم.

احمد خزایی جانباز انقلاب

* خیابان شهید آجانلو در منطقه 12 تهران - ضلع شرقی محوطه مجلس شورای اسلامی به دلیل فعالیت های عمرانی و تردد مدام کامیون و ماشین های سنگین پر از چاله و چوله شده نیاز به ترمیم و آسفالت مجدد دارد امیدواریم مساعدت بشود.

5098 - 0990